یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1123565
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
بی

حوزه / امام جمعه کاشان گفت: طلاب در مسیر کسب علم تا آنجا که می‌توانند تقوا را رعایت نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان امروز با حضور در مدرسه علمیه دارالعلم آیت الله اعتمادی کاشان و شرکت در درس اخلاق با مسئول مدارس علمیه آیت الله اعتمادی کاشان، مدیر، اساتید و طلاب این مدرسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در این دیدار با بیان اینکه طلاب قدر طلبگی خودشان را بدانند، اظهار داشت: اگر یک نفر را بتوانیم هدایت بکنیم طبق حدیث شریف، انسان به عنوان حمید در لوح محفوظ نامش ثبت می‌شود.

وی بالاترین صفت پیامبراکرم(ص) در قرآن را کلمه عهد عنوان کرد و یادآور شد: خداوند پیامبر اکرم (ص) را با صفت عهد به میهمانی خصوصی خودش برده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، بر لزوم انس بیشتر طلاب با تفسیر قرآن و نهج البلاغه تأکید کرد و گفت: طلاب تمام تلاش خودشان از جهت کمیت و کیفیت تقوا و کسب علم به‌کار گیرند.

وی تصریح کرد: طلاب در مسیر کسب علم تا آنجا که می‌توانند تقوا را رعایت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه انسان با مراقبت می‌تواند به جایی برسد که حتی فکر به گناه نکند، اظهار کرد: حضرت علی(ع) به مالک فرمودند با جهاد، قلب، اعتقادات درست، لسان و امر به معروف و نهی از منکر و جهاد تبیین، خدا را یاری کن.

وی رعایت مستحبات و دوری از مکروهات را برای طلاب ضروری خواند و خاطرنشان کرد: طلاب از طریق نماز شب با خدا ارتباط برقرار نمایند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه طلاب کتاب حکمت عبادات را مطالعه کنند، یادآور شد: انسان با مراقبت می‌تواند کاری بکند که فکر گناه نکند.

وی ادامه داد: معتقدیم کسی می‌تواند جانشین پیامبر اکرم(ص) باشد که علمش لدنی باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha