شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: یکی از چیزهایی که قرآن در مورد یهودیان می‌فرماید این است که این‌ها نمی‌توانند از عقلشان استفاده کنند، اگر عقل داشتند به کوچه و خیابان‌های غزه نمی‌آمدند، وقتی به غزه وارد شدند این نشانه عصبانیتی است که عقلشان را تعطیل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در نشست صمیمی با تعدادی از دانشجویان غیر ایرانی که در مجتمع خوابگاه‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: بنده خدای متعال را شاکرم که در این جلسه نورانی حاضرم و از این جهت به این قبیل جلسات علاقه دارم که خدای متعال در آیه ۱۳ سوره حجرات می‌فرماید «یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَی وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ»، یعنی (ای مردم ما شما را از مرد و زنی آفریدیم و شما را ملت ملت و قبیله قبیله گردانیدیم تا با یکدیگر شناسایی متقابل حاصل کنید در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست بی‌تردید خداوند دانای آگاه است).

وی ادامه داد: بنده این آیه را در این گونه جلسات تماشا می‌کنم، کسانی که خدای متعال با این آیه آن‌ها را کنار هم نشانده و خدای متعال دل‌های این جماعت را به هم گره زده است، بنده «واعتصموا بحبل الله جمیعا» را در میان شما تماشا می‌کنم، خدا را از این بابت شاکریم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ما در دنیا تقابل‌ها، دو قطبی‌ها، جنگ‌ها و رو در رویی‌های مختلفی را شاهد هستیم، در این دو قطبی‌ها گاهی قوم‌ها با هم دعوا دارند اما خدای متعال همه دو قطبی‌ها را نهی می‌کند و ما را دعوت می‌کند به اینکه در کل عالم یک دو قطبی داریم و آن دو قطبی مستضعفان و مستکبران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: بنابراین در یک قطب مؤمنین هستند که با مستضعفان همراه‌اند، خداوند در آیه ۵ سوره قصص می‌فرماید «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»، یعنی (و خواستیم بر کسانی که در آن سرزمین فرو دست‌ شده بودند منت نهیم و آنان را پیشوایان مردم گردانیم و ایشان را وارث زمین کنیم).

وی خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید اراده من تحقق این آیه است، در مقابل اراده خدا چه چیزی وجود دارد؟ خداوند در آیه ۸ سوره صف می‌فرماید «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»، یعنی (می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید).

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: امروزه مستکبرین رسانه‌ها، اینترنت، ماهواره و همه ابزار و امکانات را به کار می‌گیرند برای اینکه ملت‌ها را استثمار کرده و به آن‌ها ظلم کنند، قتل‌عام راه بیندازند، ناامنی ایجاد کنند، ثروت‌اندوزی و قدرت‌طلبی کنند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: بنابراین نتیجه می‌گیریم ما دو قطب هستیم، نخست قطبی که با خدا حرکت می‌کند و شامل مستضعفان است، مستضعفان عالم حتی آن دسته از مستضعفانی هستند که خدا را نمی‌شناسند، ما آن‌ها را هم دوست داریم و نسبت به آن‌ها مسئولیت داریم، قطب دیگر نیز مستکبران هستند، امروزه مرکز مستکبران صهیونیست‌ها و مستکبران آمریکایی هستند که با آنان همراه‌اند.

وی یادآور شد: خدا در آیه ۸۲ سوره مائده می‌فرماید «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَی ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا یَسْتَکْبِرُونَ»، یعنی (یقیناً سرسخت‌ترین مردم را در کینه و دشمنی نسبت به مؤمنان، یهودیان و مشرکان خواهی یافت. و البته نزدیک‌ترینشان را در دوستی با مؤمنان، کسانی می‌یابی که گفتند: ما نصرانی هستیم. این واقعیت برای آن است که گروهی از آنان کشیشان دانشمند و عابدان خدا ترس‌اند، و آنان در پیروی از حق تکبّر نمی‌کنند).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در این ایام شاهد بودیم بایدن از آمریکا به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد و قتل‌عام، جنایت و کودک‌کشی صهیونیست‌ها را تأیید کرد، همه عالم این را دیدند، همچنین در این ایام شاهد بودیم رئیس‌جمهور فرانسه و سران برخی کشورها جنایات صهیونیست‌ها را تأیید کردند، این‌ها دقیقاً در قطب مقابل ما ایستاده‌اند و دشمنی خود را آشکار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: خدای متعال در آیه ۱۱۹ سوره آل‌عمران می‌فرماید «هَا أَنْتُمْ أُولَاءِ تُحِبُّونَهُمْ وَلَا یُحِبُّونَکُمْ وَتُؤْمِنُونَ بِالْکِتَابِ کُلِّهِ وَإِذَا لَقُوکُمْ قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا عَضُّوا عَلَیْکُمُ الْأَنَامِلَ مِنَ الْغَیْظِ قُلْ مُوتُوا بِغَیْظِکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ»، یعنی (هان شما کسانی هستید که آنان را دوست دارید و حال آنکه آنان شما را دوست ندارند و شما به همه کتاب‌های خدا ایمان دارید و چون با شما برخورد کنند می‌گویند ایمان آوردیم و چون با هم خلوت کنند از شدت خشم بر شما سر انگشتان خود را می‌گزند بگو به خشم خود بمیرید که خداوند به راز درون سینه‌ها داناست).

وی بیان کرد: مطابق این آیه وقتی دشمنان با شما صحبت می‌کنند و نمی‌توانند خواسته‌های زیاده‌خواهانه خود را بر شما تحمیل کنند ناراحت می‌شوند و از شدت این عصبانیت و ناراحتی انگشتان دست خود را می‌جوند، خدای متعال به ما و همه انسان‌های آزادی‌خواه عالم می‌فرماید آشکارا به این‌ها بگویید به خشم خود بمیرید.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال در آیه ۳۹ سوره انفال می‌فرماید «وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّی لَا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَیَکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ بِمَا یَعْمَلُونَ بَصِیر»، یعنی (و ای مؤمنان با کافران بجنگید تا دیگر فتنه و فسادی نماند و آیین همه دین خدا گردد، و چنانچه دست از کفر کشیدند خدا به اعمالشان بیناست).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در کشورهای اسلامی هر کجا اختلافی وجود دارد، ریشه این اختلاف به استکبار آمریکایی و نقش صهیونیسم بین‌الملل برمی‌گردد، هر کجا اختلافات قومی و جنگ و دعوا وجود دارد، ریشه آن فتنه‌گران صهیونیسم، مستکبران آمریکایی و حیله‌گران انگلیسی هستند.

وی تصریح کرد: اکنون ما در جبهه مستضعفین قرار داریم، در مقابل ما کسانی قرار دارند که اهل فتنه، کفر، نفاق، دروغ، دورویی، نیرنگ و حیله هستند، ما دو قطب این‌چنینی را داریم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: جبهه مقابل می‌خواهند بر عالم مسلط بوده و سیطره داشته باشند، ما هم می‌خواهیم هویت انسانی و هویت اسلامی خود را در همه بلاد عالم اعم از آفریقا، آسیا، اروپا و هر کجایی که مسلمانان و مستضعفان حضور دارند، حفظ کنیم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خدای متعال به ما سفارش می‌کند که مسیحیت معتقد و مؤمن را هم دریابیم، خدای متعال در آیه ۸۲ سوره مائده می‌فرماید «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَی ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا یَسْتَکْبِرُونَ»، یعنی (یقیناً سرسخت‌ترین مردم را در کینه و دشمنی نسبت به مؤمنان، یهودیان و مشرکان خواهی یافت. و البته نزدیک‌ترینشان را در دوستی با مؤمنان، کسانی می‌یابی که گفتند: ما نصرانی هستیم. این واقعیت برای آن است که گروهی از آنان کشیشان دانشمند و عابدان خدا ترس‌اند، و آنان در پیروی از حق تکبّر نمی‌کنند).

وی افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید در میان مسیحیان معتقد کسانی هستند که اهل عبادت و بندگی‌اند، اخلاق انسانی دارند، با شما همراه‌اند و شما را درک می‌کنند، آن‌ها اهل استکبار نیستند، مفهوم این آیه چنین است که یهودی‌ها و مشرکینی که با یهودی‌ها همراه می‌شوند مستکبرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: بنابراین مستضعفان و مستکبران دو قطب در عالم هستند، خداوند نیز در قطب مستضعفان قرار دارد، خدای متعال در آیه ۵ سوره قصص می‌فرماید «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِین»، یعنی (و خواستیم بر کسانی که در آن سرزمین فرو دست‌ شده بودند منت نهیم و آنان را پیشوایان مردم گردانیم و ایشان را وارث زمین کنیم).

امام جمعه قزوین بیان کرد: ما می‌خواهیم دین و آئین خدا را اجرا کنیم، خدا به ما می‌گوید شما همه باید حامی، دوست، یار و یاور مستضعفان باشید، خدای متعال در آیه ۷۵ سوره نساء می‌فرماید «وَمَا لَکُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْیَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ نَصِیرًا»، یعنی (شما را چه شده که در راه خدا و رهایی مردان و زنان و کودکان مستضعفی که ستمکاران هر گونه راه چاره را بر آنان بسته‌اند نمی‌جنگید؟ آن مستضعفانی که همواره می‌گویند پروردگارا! ما را از این شهری که اهلش ستمکارند، بیرون ببر و از سوی خود، سرپرستی برای ما بگمار و از جانب خود برای ما یاوری قرار ده).

وی خاطرنشان کرد: بنابراین ما دو فرهنگ داریم، یک فرهنگ مؤمنین و مستضعفین و یک فرهنگ متکبرین، مستکبرین و ظالمین هستند، فرهنگ مؤمنین فرهنگ اخلاق، حمایت از ضعفا، برادری، محبت، دوستی، ایمان و تقواست اما آنچه که فرهنگ مستکبران را تشکیل می‌دهد کشتن کودکان، بمباران خانه‌های مردم ضعیف و مستضعف است که نمونه‌های آن را در یمن، افغانستان، سوریه، کرانه باختری رود اردن و در طول تاریخ فلسطین، لبنان و علی‌الخصوص غزه شاهد بوده‌ایم.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: رزمندگان مقاومت در غزه، به کودکان یا زنان اسیر شده صهیونیست‌ها احترام می‌گذارند اما صهیونیست‌ها هزاران کودک اهل غزه را به شهادت رسانده‌اند، در بیمارستان اکسیژن و هوای کودکان نارس را قطع کردند تا آن‌ها کشته شوند، این‌ها دو فرهنگ متفاوت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: حضرت زهرا (س) بنیان‌گذار فرهنگ انسانیت است، تاریخ نقل می‌کند که یک شب حضرت زهرا (س) نماز شب می‌خواندند، حضرت در قنوت نماز شب همه مردم اعم از همسایگان و اهالی مدینه را دعا کردند، امام حسن (ع) که شاهد این وضعیت بود به مادرشان فرمودند مادرجان شما همه را دعا کردید اما برای خودمان دعا نکردید، دلیل این کار چه بود؟ حضرت زهرا (س) فرمودند الجار ثم الدار، یعنی ابتدا همسایه سپس خانه و خانواده.

وی یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند هر کس روزگار بگذراند در حالی که دغدغه امور مسلمانان را نداشته باشد مسلمان نیست، در ادامه نیز فرمودند هر کس صدای کسی (حتی غیر مسلمان) را بشنود که می‌گوید ای مسلمانان به داد من برسید، اما به فریاد او نرسد، مسلمان نیست.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: امیدواریم خدای متعال پیروزی و نصرت را برای مؤمنین و مستضعفان مخصوصاً برای مظلومان غزه عنایت بفرماید.

امام جمعه قزوین در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان لبنانی در رابطه با مسائل مربوط به غزه عنوان کرد: خدای متعال در آیه ۱۴ سوره حشر می‌فرماید «لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرًی مُحَصَّنَةٍ أَوْ مِنْ وَرَاءِ جُدُرٍ بَأْسُهُمْ بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ تَحْسَبُهُمْ جَمِیعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّی ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا یَعْقِلُونَ»، یعنی (یهودان از ترس بر جنگ با شما جمع نمی‌شوند مگر در قریه‌های محکم حصار یا از پس دیوار دشمنی مکر و حیله و جاسوسی، کارزار بین خودشان سخت است، شما آنها را جمع و متّفق می‌پندارید در صورتی که دلهاشان سخت متفرق است، زیرا آن قوم دارای فهم و عقل نیستند).

وی بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید یهودیان نمی‌توانند با شما بجنگند، مگر اینکه در جاهای بلند و محکم و دارای سنگرهای نفوذ ناپذیر باشند، یا اینکه بخواهند از پشت دیوار با شما بجنگند، این‌ها نمی‌توانند در میدان با شما بجنگند، وقتی نمی‌توانند بجنگند گویا از شدت عصبانیت عقلشان را از دست می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از چیزهایی که قرآن در مورد یهودیان می‌فرماید این است که این‌ها نمی‌توانند از عقلشان استفاده کنند، اگر عقل داشتند به کوچه و خیابان‌های غزه نمی‌آمدند، وقتی به غزه وارد شدند این نشانه عصبانیتی است که عقلشان را تعطیل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: اکنون خود صهیونیست‌ها هم می‌گویند که این جنگ برای ما هیچ نتیجه‌ای جز شکست ندارد، سید حسن نصرالله چه زیبا بیان فرمود که اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است، خداوند نیز در آیه ۱۰۵ سوره انبیاء می‌فرماید «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»، یعنی (و در حقیقت در زبور پس از تورات نوشتیم که زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد).

وی تصریح کرد: ما معتقدیم نصرت و پیروزی از آنِ مؤمنین و مستضعفین است و شکست برای صهیونیست‌ها و ظالمین است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: همه اخبارها و گزارش‌ها حاکی از آن است که آینده صهیونیست‌ها آینده‌ای بسیار تاریک و ذلت‌بار است و آینده مسلمانان روشن و با پیروزی همراه است، ما بسیار نسبت به آینده غزه و مردم مظلوم و ستم‌کشیده آن امیدواریم و نسبت به شکست و نابودی صهیونیست‌ها هم شک نداریم، ان‌شاءالله همه این‌ها به زودی اتفاق خواهد افتاد، چرا که وعده پروردگار حکیم است.

در پایان این برنامه آیت‌الله عابدینی از خوابگاه‌های متأهلی دانشجویان نیز بازدید کرد و با آنها به گفت‌وگو نشست.

جنایات صهیونیست‌ها نشانه تعطیلی عقلشان است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۱۵ IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    کشته شدن ۱۶۰۰۰ نفر ویرانی غزه آواره شدن ۲ملیون نفر در این سرمای زمستان نشانه تعطیلی عقل جنایتکاران است اگر اینطور باشد جنایتکار مجازات ندارد