سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
روز دانشجو

حوزه/معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهر آستانه گفت : روز دانشجو، فرصتی برای تکریم علم و دانش است؛ تا با ارج نهادن به دانشجویان، بتوان آنان را در رسیدن به قله‌های علم و معرفت یاری نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز به‌مناسبت روز دانشجو نشستی با عنوان اهمیت روز دانشجو و ارج نهادن مقام آن با حضور حجت الاسلام عابدی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان آستانه در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام عابدی در ابتدا با تبریک روز دانشجو و ارج نهادن مقام دانشجو، اظهار داشت: شانزدهم آذرماه ۱۳۳۲ یادآور شهادت سه دانشجوی عزیزی است که در پی اعتراض به ملاقات رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا صورت گرفت، لذا این روز که مزین به روز دانشجو می‌باشد، روز حق‌خواهی، استبدادستیزی، استقلال‌طلبی و روز آزادی‌خواهی و روز ایستادگی دانشجویان در برابر استعمار و استبداد است که هم‌چنان این آرمان‌خواهی و مبارزه در برابر استبداد و استعمار تداوم دارد.

وی گفت: این روز که مصادف با ایام شهادت دانشمند بزرگ و والامقام شهید محسن فخری‌زاده است، می‌طلبد تا ضمن محکوم کردن این ترور که از سوی مستکبران صورت گرفت، بر ضرورت استمرار راه شهدا تأکید شود تا از اهداف این شهید بزرگ غفلت نکنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان آستانه با بیان اینکه باید خود را به سلاح قلم و دانش مجهز کرده و در برابر دشمنان ایستادگی نماییم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در اهمیت این مطلب تأکید دارند که تشکل‌های دانشجویی مواظب باشند هدف‌هایشان را گم نکنند، هدف‌های اصلی تشکل دانشجویی، ضدیت با استکبار، کمک به پیشرفت کشور، کمک به اتحاد ملی، کمک به پیشرفت علم، حضور و شرکت در مبارزه با پیکار همگانی ملت ایران برای غلبه بر توطئه‌های دشمنی‌ها است.

حجت الاسلام عابدی خاطرنشان کرد: روز دانشجو، فرصتی برای تکریم علم و دانش است، تا با ارج نهادن به دانشجویان آنان را در رسیدن به قله‌های علم و معرفت یاری کند و آن‌گاه آنان با تحصیل علم و دانش و کسب فضایل دینی در راه پیشرفت و موفقیت ایران عزیز و تداوم راه فخری‌زاده‌ها گام بردارند.

وی تصریح کرد: همانطور که در تعریف آمده دانشجو به کسی اطلاق می‌شود که در راه آموزش و دریافت علم و دانش قدم بردارد، اما در عرف و تعریف مصطلحی که آمده دانشجو به کسی که در دانشگاه درس می‌خواند گفته می‌شود، اما با یک نگاه به تاریخ و حرکت و جانفشانی طلاب علوم دینی در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در می‌یابیم که این گروه جدا از تقدیر و تشکر و نامگذاری در تاریخ، بدون هیچ چشم‌داشتی برای بقاء اسلام همواره در تکاپو و تلاش هستند.

وی یادآور شد: جا دارد برای معرفی اقدامات و فعالیت‌های ثمرساز طلاب در اجتماع تلاش کنید تا دست برخی از دشمنان دوست نما را نسبت به این گروه و تخطئه آرمان‌ها و جان فشانی‌های طلاب و حوزه علمیه در طول تاریخ را تغییر دهید.

روز دانشجو، فرصتی برای تکریم علم و دانش است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha