جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام طه توکلی

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: اصل حکمرانی در اسلام تزکیه و تربیت انسان‌هاست و در حکمرانی اسلامی تلاش این است که سعادت واقعی نصیب بشریت شود اما در غرب این حکمرانی تنها برای کسب قدرت و شهرت می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام طه توکلی امروز در نشست جهاد تبیین که با موضوع کارآمدی نظام حکمرانی در حکومت اسلامی در دانشگاه علمی کاربردی کردستان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانشجو اظهار داشت: حضور دانشجویان ونخبگان در عرصه های مختلف جامعه یکی از ضرورت های امروز کشور است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس استان کردستان ادامه داد: عدم حضور نخبگان در عرصه های مختلف در جامعه یکی از خلأ‌های بسیار مهم می‌تواند باشد لذا باید از این وضعیت به شدت دوری کنیم و اجازه ندهیم که این خلأ در جامعه ایجاد شود.

حجت الاسلام توکلی به مقایسه حکمرانی در جهان غرب و جهان اسلام پرداخت و عنوان کرد: اصل حکمرانی در اسلام تزکیه و تربیت انسان‌هاست و در حکمرانی اسلامی تلاش این است که سعادت واقعی نصیب بشریت شود اما در غرب این حکمرانی تنها برای کسب قدرت و شهرت می‌باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان خاطرنشان کرد: در تفکر اسلامی خداوند کرامت و عزت را به انسان‌ها بخشیده است تا جایی که او را به اوج می‌رساند.

وی در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر حکمرانی در نظام اسلامی برای ایجاد ارزش و جایگاه مناسب به انسان‌ها ایجاد شده است ولی در غرب این حکمرانی برای کسب شهرت و قدرت می‌باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان عنوان کرد: امروز حکمرانی اسلامی متمایز از الگوی حکمرانی نهادهای بین المللی است.

وی اضافه کرد: حکمرانی اسلامی از نظر کمیت و کیفیت با سایر حکمرانی‌ها بسیار تفاوت دارد بنابراین باید امروز جامعه دانشگاهی ما از این حکمرانی الگوبرداری مناسب برای اعتلای جامعه اسلامی داشته باشد.

حجت الاسلام توکلی با محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین و مردم غزه اظهار کرد: امروز رژیم صهیونیستی برای بقای حکومت غیرقانونی خود دست به هر جنایتی می‌زند و در مقابل شاهد سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر هستیم که این یک جنایت و فاجعه‌ای بزرگ انسانی محسوب می‌گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha