یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/ امام جمعه خورموج گفت: دشمنان تلاش می‌کنند، فساد، بی‌غیرتی، ذلت‌پذیری را در میان جوانان رواج دهند و این سرمایه‌های کشور را به انحراف بکشانند تا ملت ایران را از انقلاب و نظام اسلامی جدا سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد خورموج که به‌مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو برگزار شد، اظهار داشت: از منظر قرآن، علم و دانش باید با بصیرت، حکمت و خودسازی توأم باشد و اگر علم همراه با تکبر و خودخواهی باشد، ممکن است انسان را به بیراهه و خیانت هم بکشاند.

وی بیان کرد: ارتباط امامین انقلاب با فضای دانشگاه ارتباطی بی‌نظیر و ناگسستنی است، حتی در زمانی که حضرت امام(ره) در نجف اشرف بودند هم نامه‌های بسیاری بین ایشان و دانشگاهیان رد و بدل می‌شد.

امام جمعه خورموج خاطرنشان کرد: استکبارستیزی، دشمن‌شناسی، و فداکاری از پیام‌های مهم ۱۶ آذر و روز دانشجو است و اساسا ۱۶ آذر ماهیتی ضد استکباری دارد.

حجت الاسلام زاهددوست ابراز کرد: دانشجویان در اوج خفقان آن روز تشخیص دادند که آمریکا دشمن ایران و ضد بشریت است، در حالی که برخی رجال سیاسی و مدعی، چشم امیدشان به آمریکا بود.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از قول شهید بهشتی نقل کردند که "دانشجو مؤذّن جامعه است، وقتی که خواب بماند، مردم هم خواب می‌مانند"، این تعبیر پرمغزی است، چرا که یعنی دانشجو می‌تواند بیدار کننده جامعه و گفتمان‌ساز باشد، امروز نیز دانشجویان به‌ عنوان مؤذنان جامعه، وظیفه سنگینی را در راستای شکل‌گیری مراحل بعدی انقلاب اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی بر دوش دارند.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: علم‌آموزی و انجام پژوهش‌های کاربردی، ارتباط هرچه بیشتر دانشجویان با متن جامعه، پیگیری مطالبات مردم، رساندن صدای جامعه به گوش مسئولان، آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری مستمر در عرصه‌های مختلف، از جمله موضوعات مورد انتظار از جامعه دانشجویان است.

وی یادآور شد: افزایش سطح آگاهی مردم، موضوع مهمی است که دانشجویان به‌عنوان قشر نخبگانی باید تمام توان خود را برای آن به‌کار بگیرند.

حجت الاسلام زاهددوست تصریح کرد: برخورداری دانشجویان از بصیرت و معنویات به او قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری درست در بزنگاه‌های مهم را خواهد داد.

امام جمعه خورموج با اشاره به اینکه ۱۶ آذر ۳۲ به بعد، دانشجویان یکی از اقشار برجسته در نقش‌آفرینی‌های انقلابی بودند، خاطرنشان کرد: در پیروزی انقلاب اول، در حماسه انقلاب دوم یا تسخیر لانه جاسوسی، در حماسه دفاع مقدس، در نهضت تولید علم و فن‌آوری، در پرشورسازی انتخابات‌ها و در حماسه دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) ایران اسلامی از حضور فرزندانی شایسته و باکفایت خود در صحنه برخوردار بوده است.

امام جمعه خورموج اظهار کرد: دشمنان تلاش می‌کنند، فساد، بی‌غیرتی، ذلت‌پذیری را در میان جوانان رواج دهند و این سرمایه‌های کشور را به انحراف بکشانند تا ملت ایران را از انقلاب و نظام اسلامی جدا سازند.

وی تأکید کرد: دانشجوی انقلابی فریب نمی‌خورد، آلت دست بیگانه قرار نمی‌گیرد و در راستای مقابله با توطئه‌ها با هوشیاری حرکت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha