یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حمید ملکی

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه گفت: معارف قرآن کریم موجب بیدارگری می‌شود و باید این بیدارگری به نسل جدید و جوان منتقل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در سومین اجلاس مدیران مراکز و گروه‌های علمی قرآنی قم که در سالن جلسات انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، اظهار کرد: تجربه ثابت کرده هر مدرسه‌ای که مدیر آن قرآنی بوده و به آیات قرآن عمل کرده‌ است، حیات و نشاط وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه به همین منظور دو سال است که محور سخنرانی‌ها را حیات قرآنی قرار داده‌ایم، مطرح کرد: اگر حوزویان بر اساس قرآن کریم عمل کنند ابتدا خودشان و سپس جامعه را متحول خواهند کرد.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه انسان با قرآن کریم بیدار می‌شود، عنوان کرد: زمانی که این بیداری رقم می‌خورد، دردها نمایان می‌شود و شفای این دردها نیز در قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه شفا برای کسی است که به سراغ طبیب برود و به نسخه عمل کند، خاطرنشان کرد: قرآن کریم بیدارگر، شفابخش، تحول‌گرا و به مقصد رساننده مومنین است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه نسل جوان ظرفیت‌های بی‌نظیری هستند، تصریح کرد: باید از این ظرفیت برای ترویج معارف استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه باید در مدارس با جوانان ارتباط برقرار کنیم، یادآور شد: ظرفیت‌ ویژه‌ای در مدارس وجود دارد و اگر روحانی ترازی با سخنان حکیمانه با آن‌ها برخورد داشته باشد، قطعا از این ظرفیت بهره‌مند خواهیم شد.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ظرفیت دیگر مساجد هستند، ابراز کرد: بحث تفسیرگویی و انتقال معارف اهل بیت(ع) را می‌توان در مساجد دنبال کرد.

وی با اشاره به اینکه هر آیه قرآن کریم به درد و درمان اشاره دارد، بیان کرد: اگر انسان ایمان داشته باشد تحت هر شرایطی حتی هوش مصنوعی نیز می‌تواند خود را حفظ کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه یکی از لازمه‌های این حفاظت، بیداری است، اظهار کرد: معارف قرآن کریم موجب بیدارگری می‌شود و باید این بیدارگری به نسل جدید و جوان منتقل شود.

وی اضافه کرد: برای فراگیری معنویت در جامعه و حوزه‌های علمیه باید روح قرآن کریم در آن زنده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha