پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: نماینده باید دلسوز مردم به‌خصوص طبقات محروم باشد و برای آنها کار و فکر کند، یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های شهید مدرس در کسوت نمایندگی، اهمیت به نقش و جایگاه مردم بود، از همین رو در حوادث سیاسی اجتماعی مردم را دخیل و شریک می‌دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: اسرائیل و آمریکا و هم پیمانانشان با نقض قوانین بین الملل و این جنایات عظیمشان ثابت کردند که به هیچ وجه قابل اطمینان نیستند و وعده‌هایی که می‌دهند فریب محض است و این حقیقتی است که ۱۴۰۰ سال قبل قرآن از آن خبر داده است.

وی ادامه داد: خداوند فرموده است، مشرکین هیچ وقت به عهد و پیمان خود درباره مسلمانان عمل نمی‌کنند، در ظاهر خوب حرف می‌زنند که مسلمان‌ها را راضی کنند ولی قلب آنها نیت شوم دارد و طبق آیات قرآن یهود و نصاری اگر به ما مسلط شوند قطعاً قوانین بین المللی را در حق ما رعایت نمی‌کنند.

امام جمعه خوی گفت: اسرائیل میلیاردها دلار پول خرج کرده بود تا از ذهن جهانیان فراموش شود که اسرائیلی‌ها از جای دیگر به فلسطین آمده‌اند و فلسطین یک کشور اشغال شده است، اما حمله حماس تمام زحمات آنها را بر باد داد و کل جهان نه تنها فهمید که اسرائیل یک رژیم اشغالگر است بلکه فهمید در جنایت، رتبه اول دنیا را دارد.

وی بیان کرد: با حادثه غزه اهل دنیا با جنایت ۷۵ ساله اسرائیل و از کشتارهای وحشتناک این رژیم مثل صبرا، شتیلا و دیر یاسین آشنا شد و با وجود آنکه اروپا مدام تکرار می‌کرد اسرائیل دموکراتیک‌ترین کشور خاورمیانه است، اما حالا دنیا فهمید که رژیم صهیونیستی دیکتاتورترین کشور دنیاست.

حجت الاسلام قاسم خانی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی میلیاردها پول خرج کرد تا در دنیا خود را به‌عنوان مظلوم‌ترین کشور جا بزند اما حالا همه فهمیدند ظالم‌تر از این رژیم وجود ندارد، اظهار کرد: اثر دیگر بسیار مهم حادثه غزه این است که سال‌های متمادی وهابیت و سلفیت تبلیغ کرده بودند که انقلاب اسلامی ایران و حامیانش همه مزدور آمریکا، اسرائیل و انگلستان برای شکستن وحدت امت هستند و ماموریت دارند که امت را از پشت خنجر بزنند، اما در حادثه غزه تمام حرف‌های آنها باطل و آبرویشان ریخت و معلوم شد بزرگترین دروغگو هستند.

وی اضافه کرد: در حادثه غزه غیر از شیعه کسی به کمک فلسطینی‌ها که حتی یک شیعه ندارند نیامد و معلوم شد خائن به امت نه شیعه بلکه وهابیت است، همچنین سلفی‌ها حوثی‌ها را تکفیر و آنها را خائن به امت و مامور آمریکا و انگلیس برای تقطیع امت معرفی می‌کردند اما حالا تنها مجموعه‌ای که ابتداء و با تمام شجاعت و قدرت اسرائیل را می‌زند، انصارالله یمن است.

امام جمعه خوی عنوان کرد: شرایط امروز جهان شرایط حساسی است، امروز وحدت جهان اسلام ناب و وحدت جبهه مقاومت و وحدت مسلمین کمر استکبار و شیاطین زمان را می‌شکند، بنابراین اگر برای ظهور حضرت آمادگی جهانی لازم است یکی از اساسی‌ترین عوامل آن اتحاد مسلمین و جبهه مقاومت است.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو، یادآور شد: نماینده مجلس باید متدین باشد و بی‌دینی و بی‌تقوایی چیز بدی است و این صفات هرجا باشد، انسان را آسیب‌پذیر می‌کند، اگر امروز در قضیه چای چنین فساد عجیبی رخ می‌دهد ریشه‌اش در ضعف تدین و اعتقاد است، هر قدر ایمان پایین باشد آن قدر اژدهای فساد بیشتر مستولی خواهد شد، البته مسئولین پاکدستی که به حاشیه‌ها و شماتت‌ها توجه نمی‌کنند و چنین فسادهایی را کشف و اعلان و با آن مبارزه می‌کنند نیز قهرمانان مبارزه با فساد هستند و باید مورد تجلیل قرار بگیرند.

حجت الاسلام قاسم خانی کارآمدی را دومین شاخصه نمایندگی مجلس دانست و اظهار کرد: نماینده باید دلسوز مردم به‌خصوص طبقات محروم باشد و برای آنها کار و فکر کند، یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های شهید مدرس در کسوت نمایندگی، اهمیت به نقش و جایگاه مردم بود، از همین رو در حوادث سیاسی اجتماعی مردم را دخیل و شریک می‌دانست.

وی در ادامه به ۱۹ آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت و وظیفه شورای انقلاب فرهنگی فرمودند، من توقعم از آقایان این است که مسأله‌ فرهنگ و مسأله‌ صف‌آرایی فرهنگی در مقابل دشمن را جدی بگیرید، این آن چیزی است که بنده هم اگر در راه آن کشته شدم، احساس می‌کنم که در راه خدا کشته شده‌ام.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: از جمله راهبردهای اساسی جهت ساماندهی به وضعیت فرهنگی، آگاهی از دو شکل تهاجم فرهنگی دشمن و مقابله با آن است و راهبرد مهم دیگر، هویت‌شناسی ایران اسلامی است، کشور ما آن کشوری است که بیشترین سهم در همه‌ علوم اسلامی را در طول این چند قرن دارد و این تصادفی نیست.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha