یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1124344
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
اردوی مجلس

حوزه/ مدرسه راهبری حل مسائل انقلاب اسلامی از مجموعه طرح‌های بنیاد شیخ انصاری(ره) در راستای توانمند سازی طلاب و فضلای عضو مدرسه اردوی یک روزه ای را با عنوان «آشنایی با مجلس شورای اسلامی» برگزاری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مدرسه راهبری حل مسائل انقلاب اسلامی از مجموعه طرح‌های بنیاد شیخ انصاری(ره) در راستای توانمند سازی طلاب و فضلای عضو مدرسه اردوی یک روزه‌ای را با عنوان «آشنایی با مجلس شورای اسلامی» برگزاری کرد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای جلسه حجت الاسلام بهاری قراملکی مدیر بنیاد شیخ انصاری(ره) اظهار داشت: در ادامه مباحثی که در مدرسه راهبری حل مسائل انقلاب اسلامی صورت گرفت، اردوی مجلس شورای اسلامی برگزار شد که طلاب و فضلا به صورت حضوری در مجلس شورای اسلامی حاضر شده و از نزدیک با مباحثی که در مجلس در حال انجام است آشنا شوند.

وی افزود: این اردو موقعیت خوبی را در اختیار طلاب قرار می‌دهد تا با نهاد قانونگذاری از نزدیک آشنا شده و نحوه امتداد دانش حوزوی خود را در مسایل حکمرانی حس نمایند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام نژادمحمد رئیس کارگروه روحانیت در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی خود در رابطه با این اردو، ابراز کرد: در کارگروه روحانیت، حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی دوره‌هایی به‌عنوان «جهت» به معنی «جهاد همگانی تبیین» برنامه ریزه شده که برای دوره‌های «جهت» مراتب و مراحلی را تدارک دیده‌ایم و از دوره عمومی تا دوره تکمیلی و دوره تخصصی برگزار می‌شود که افراد به نسبت علاقه خودشان می‌توانند در این دوره‌ها شرکت و به مهارت‌هایی دست یابند.

وی افزود: در دوره عمومی، افراد با روند قانون گذاری، ساختار قوه مقننه و وظایف مجلس شورای اسلامی آشنا می‌شوند، که دوره تخصصی مانند این است که ما یک نماینده تربیت کنیم که بتواند قانون بنویسد.

وی یادآور شد: چون جمع نخبگانی است پس می‌خواهیم حل مسئله کنیم و حل مسئله یک ابزاری دارد و یکی از ابزارهایی که باعث حل مسئله می‌شود، شبیه سازی است.

حجت الاسلام نژاد محمد در رابطه با دیدگاه مقام معظم رهبری نسبت به مجلس بیان کرد: باید بر اساس نگاه معظم‌له، فضای قانون گذاری و شیوه قانون گذاری را بررسی کنیم و به جایگاه مجلس در نگاه ایشان بپردازیم.

مدیر کارگروه روحانیت حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در مورد وجه مشترک این دوره با بنیاد شیخ انصاری، اظهار کرد: وجه مشترک این دوره با بنیاد شیخ انصاری و افرادی که در مدرسه راهبری حل مسائل انقلاب مهارت کسب می‌کنند این است که این ساختار را بشناسند و با مسائل کلان و مبتلابه مجلس آشنا شوند و کمک کنند تا این مسائل با نگاه فقاهتی و نخبگانی ان‌شاءالله حل شود.

وی تصریح کرد: امروز حدود چهل نفر از طلاب مدرسه راهبری حل مسائل انقلاب را دعوت کردیم تا در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کنند و از نزدیک با ساختار بودجه نویسی، ساختار قانون نگاری، آشنایی با شبیه سازهای قانون و بودجه و مسائل آینده پژوهی آشنایی پیدا کنند و ان‌شاءالله این مباحث مفید فایده باشد و در راستای حل مسائل انقلاب اسلامی موثر باشد.

لازم به ذکر است موضوع و اساتید این اردو به شرح ذیل برگزار شد: حجت الاسلام نژاد محمد با موضوع ساختار شناسی قوه مقننه، دکتر قائمی با موضوع شبیه ساز ساختار تحولی بودجه جمهوری اسلامی و دکتر احدیان با موضوع آینده پژوهی .

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha