یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1124470
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
حجه الاسلام کراری معاون پژوهش حوزه علمیه فارس

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان فارس از انتخاب حجج اسلام علی عدالت و سجاد دیداری به عنوان پژوهشگران برتر سال حوزه استان خبر داد.

حجت الاسلام علی حسین کراری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در شیراز، ضمن تبریک فرارسیدن هفته پژوهش اظهار کرد: پژوهشگران برتر حوزه علمیه استان فارس به مناسبت هفته پژوهش معرفی شد.

وی در ادامه با تصریح اینکه پژوهش کوششی برای یافتن بهترین راهکارهای ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی و راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است، اضافه کرد: تحقیق و پژوهش در اسلام و میان مسلمانان، از زمان پیامبر و ظهور اسلام و نزول قرآن رواج یافت، شکی نیست که دین مبین اسلام، به دینی که پذیرش آن بر اساس تحقیق و تفکر بوده در میان ادیان مشهور است.

معاون پژوهش حوزه علمیه فارس عنوان کرد: پژوهش کوششی برای یافتن بهترین راهکارهای ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی و راهی برای گسترش مرزهای دانش وگشودن افق‌های تازه برای آیندگان است.

وی به ضرورت اهمیت جایگاه پژوهش پرداخت و خاطرنشان کرد: پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه پایدار در هرکشور به شمار می‌آید؛ اگر پژوهشی نشود، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد، بدون انجام پژوهش امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم نیز برخوردار نخواهد بود، همه آنچه به عنوان پیشرفت علوم در دوره‌های گوناگون تاریخ می‌شناسیم، حاصل تلاش افرادی بوده که در کار خود رویکردی پژوهشی داشته‌اند و ذهن پرسشگرشان همواره محرکی برای فعالیت‌های پژوهشی آنان بوده است.

حجت الاسلام کراری گفت: حجج اسلام علی عدالت و سجاد دیداری به عنوان پژوهشگران حوزه علمیه استان فارس به مناسبت هفته پژوهش معرفی شدند که از آنان نیز به پاس قدردانی، تجلیل به عمل خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha