شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها همچون اهل‌بیت علیهم‌السلام بر تمام موجودات عالم ولایت مطلقه تکوینی و تشریعی دارند. چرا که همه وجود حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها تجلی نور عظمت الهی و ایشان ذوب و فانی در عشق به خدا هستند؛ خشنودی او خشنودی الهی و غضبش غضب خداست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد در محفل معارفی حرم مطهر برگزار شد، بر اهمیت ارتباط حقیقی، معنوی و معرفتی با پیامبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام در این دنیا تصریح و مداومت بر ذکر صلوات را از راه‌های کسب شفاعت اهل‌بیت علیهم‌السلام توصیف نمود.

وی ذکر صلوات را بسیار بالاتر از سلام دانست و با بیان این که صلوات ذکر دعای مداوم است، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله در روایتی می‌فرمایند، بر من لازم است تا از گنهکارانی که هر روز و هر شب صلوات می‌فرستند شفاعت کنم.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن اشاره به مدح، تکریم و احترام فوق‌العاده نبی مکرم اسلام به فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، خاطرنشان کرد: فاطمه به معنای بریدن و جداکردن است؛ چرا که خلق از درک حقیقت ذات و معرفت این بانو ناتوان و بریده است.

وی با بیان این که هر کسی به‌اندازه سهم خود از حرارت و نور خورشید بهره‌مند می‌شود، اظهار داشت: در روایات متعددی بر عظمت و مقام حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها تصریح شده است؛ صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها بر عالم محوریت دارند و نور آسمان و زمین از نور زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها خلق شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد با بیان این که مبتنی بر روایات اسلامی اطاعت از حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بر تمام موجودات عالم هستی واجب است و تمام مقامات ائمه معصوم علیهم‌السلام بر وجود ایشان تجلی یافته، یادآور شد: حضرت جبرئیل با تمام عظمت و بزرگی اش، بعد از رحلت رسول الله صلی الله علیه و آله مکرر بر زهرای مرضیه سلام الله علیها نازل شدند و ایشان را از حوادث و اخبار آینده با خبر ساختند که تمام آن در صحیفه فاطمیه مرقوم شده است.

وی خادمی اهل بیت علیهم السلام به ویژه فاطمه زهرا سلام الله علیها را از افتخارات جبرئیل امین توصیف نمود و ابراز داشت: امام محمد باقر علیه السلام می فرمایند؛ «و لقد کانت علیها السّلام مفروضة الطاعة، علی جمیع من خلق اللّه، من الجنّ، و الإنس و الطیر، و الوحش، و الأنبیاء، و الملائکة. الحدیث»؛ حضرت زهرا سلام الله علیها همچون اهل بیت علیهم السلام بر تمام موجودات عالم ولایت مطلقه تکوینی و تشریعی دارند؛ چرا که همه وجود حضرت زهرا سلام الله علیها تجلی نور عظمت الهی و ایشان ذوب و فانی در عشق به خدا هستند؛ خشنودی او خشنودی الهی و غضبش غضب خداست.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به مقام و منزلت مولی الموحدین علی علیه السلام اشاره و با بیان این که زهرای مرضیه سلام الله علیها در مواجهه با امام علی علیه السلام می فرمودند؛ «وحی لروحِکَ الْفِداءُ و نَفْسی لِنَفْسِکَ الْوِقا یا اَبَالحَسَنْ اِن کُنْتَ فی خیرٍ کُنْتُ مَعَکَ و اِنْ کُنْتَ فی شَرٍّ کُنْتُ مَعَک»، تا این که در راه حمایت از ولایت و امامت و تبری جستن از دشمنان ولایت به شهادت رسیدند.

وی بر اهمیت حرکت در مسیر درک عظمت و حقیقت فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها تصریح نمود و ضمن اشاره به روایت نبوی «إنَّ اللّه َ یَغضَبُ لِغَضَبِ فاطِمَةَ و یَرضی لِرِضاها»؛ این حدیث را از برجسته ترین احادیث بیان فضائل زهرای مرضیه سلام الله علیها دانست و اظهار داشت: هرگونه می توان باید ایام فاطمیه را گرامی بداریم، کسانی که در فاطمیه پذیرایی می کنند، به عشق حضرت زهرا گره مردم را باز می‌کنند و در دسته جات عزاداری حضور به هم می رسانند، بدانند که دل حضرت زهرا سلام الله علیها را شاد می سازند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد خدمت به خانواده به نیت حضرت زهرا سلام الله علیها را بسیار مهم ارزیابی نمود و ابراز داشت: خانه های محبان اهل بیت علیهم السلام شعاع و پرتویی از خانه اهل بیت علیهم السلام است؛ لذا خانه باید خانه اهل بیت علیهم السلام باشد و همه اعضای خانواده با الگوگیری از سیره ائمه اطهار علیهم السلام مهر و محبت را در فضای خانه منعکس نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha