دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دژکام

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید دستغیب باور به معاد و قیامت داشت و بایستی تلاش کنیم که این نوع تفکر و نوع بینش را نگذاریم در کتاب های شهید خاک بخورد و در عرصه اجتماع بیاوریم و ادامه انقلاب اسلامی در این نوع تفکر است و باید هزاران کار چند رسانه ای انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام شامگاه دوشنبه در مراسم چهل و دومین سالگرد شهادت شهید محراب، شهید آیت الله دستغیب که با استاندار و جمعی از مسئولان استان فارس در مسجد جامع عتیق شیراز برگزار شد، مرحوم آیت الله شهید سید عبدالحسین دستغیب را بزرگ مردم جهاد اجتهاد دانست و اظهار کرد: در آبان ماه سال آینده بزرگداشت ۱۵ هزار شهید استان فارس را خواهیم داشت که ستاد یادواره شهدا در این زمینه کار خود را آغاز کرده است و چهره شهید دستغیب به عنوان سیدالشهدای استان باید در طول سال، بیشتر به جامعه دینی و به خصوص نسل جوان برخاسته در سال های اخیر معرفی شود.

وی در ادامه به تصریح روایاتی که در باب مومنان وارد شده است اشاره کرد و افزود: از شناخت مقامات شهدا دستمان کوتاه است اما آنها به عنوان کسانی که چراغ راه شده اند تا امتی که ۲۰۰ سال از دشمنان اسلام توسری خورده و عقب ماندگی کشیده و ۲۰۰ سال نگذاشتند زیر بار ظلم و استکبار قد راست‌ کنند چراغ شده و مسیر روشن شد و مردم را به میدان آوردند و خودشان خون دادند و تکه تکه شدند اما مسیر عزت مسلمانان را باز کردند.

نماینده ولی فقیه در فارس عنوان کرد: از هنگامی که انگلیسی ها و آمریکایی ها در شهرهای استان فارس درس می دادند و در فیش حقوقی آنها موردی به نام حق توحش داشتند به جایی رسیده ایم که هر چه رنگ و بوی کفر دارد نه تنها از ایران که به برکت خون شهدا از منطقه غرب آسیا بیرون‌ می کنیم و طلوعش را در طوفان الاقصی می بینید، این حرکت را شهدا آغاز کردند و ادامه دادند و به پایان خواهند رساند.

وی خاطرنشان کرد: امروز مسیر شهادت باز است و در گوشه گوشه جبهه مقاومت هر روز عزیزی به شهادت می رسد تا پرچم اسلام پایین نیاید، این عظمت را که از شهدا به دست آورده ایم قدر می دانیم و به درگاه الهی شکر می گوییم و به روح پرفتوح شهیدانمان درود می فرستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود شیراز را شهر شعر دانست و گفت: به یک زبان شاعرانه یادی از شهید دستغیب می کنیم، جناب حافظ فرموده "شهر خالی است ز عشاق بود کز طرفی...دستی از غیب برون آید و کاری کند"، عکس شهید دستغیب را بر دیوار می بینیم و اینجا جایی است‌ که باخدا عشق بازی می کرد، از این مناسب تر از دیوان حافظ نیافته ام، دستغیب بود و نام با مسما است، البته در برخی از دیوان ها گفته شده "مردی از خویش برون آید و کاری کند"و درست است تا کسی از خود برون نیاید دست غیب نمی شود، تا وارسته نشوی و تا از خود بیرون نیایی دستغیب نمی شوی.

وی ادامه داد: چه زیبا گفت فیض کاشانی که "بهار گشت ز خود عارفانه بیرون آی... ز خود گر نتوانی ز خانه بیرون آی"، خانه نفس و خودخواهی را کنار بگذاریم و لحظاتی با او باشیم نه با خودمان تا بشویم مردی از خود وارسته و به خدا پیوسته که امام راحل فرمود آقای همه از خود وارستگان و مولا و سرور همه به خدا پیوستگان امیرالمومنین علی (ع) است و در وصیت خود امام خمینی(ره) فرمود ما مفتخریم که علی بن ابی طالب(ع) آن بنده از خود رسته و به خدا پیوسته بود. این سید اولاد پیامبر و علی هم در سطح وجودی خودش از خود وارسته و به خدا پیوسته بود و این است که هنوز جملات این بزرگ مرد جاذبه دارد و دل ها را به آن سمت می برد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه شیراز شهری است که هیچ گاه نباید از عشاق خالی شود، تصریح کرد: درد دل حافظ را تکرار نکنیم و حالی در این فضا باید دمیده شود که شهر خالی از عشاق نماند.

وی یادآور شد: باید سیره و سبک زندگی شهید دستغیب را بار دیگری به یاد مردم بیاوریم، همه می دانیم که شاگردان و پامنبری های شهید دستغیب از نظر سطح زندگی به نسبت امروز وضع پایین تری داشتند اما از آن جمع شهید برخاست چون چشم ها را می شست و طور دیگری دیدن را به همه می آموخت و ما عینک های رنگارنگ دنیوی به چشم می زنیم و نمی بینیم.

امام جمعه شیراز گفت: شهید دستغیب باور به معاد و قیامت داشت و بایستی تلاش کنیم که این نوع تفکر و نوع بینش را نگذاریم در کتاب های شهید خاک بخورد و در عرصه اجتماع بیاوریم و ادامه انقلاب اسلامی در این نوع تفکر است، باید هزاران کار چند رسانه ای انجام دهیم؛ کتاب مناسب است اما کافی نیست، جوانان در فضای مجازی باید کار کنند، چرا این گنج را پنهان می کنیم.

وی به معرفی کتاب بندگی راز آفرینش از شهید دستغیب پرداخت و عنوان کرد: نام گذاری کتاب هم جایزه دارد و جایزه اش را خدا می دهد، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند که حرف هرچه می خواهد ارزشمند باشد و محتوا هر چه می خواهد بالا باشد تا در قالب هنری ریخته نشود تأثیرگذار نمی باشد، نام گذاری کتاب قالب شاعرانه دارد، هم حرف اساسی است و هم در قالب ادبی ارزشمند است، بندگی راز آفرینش که دو جلد است و شرح خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha