دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نماینده ولی فقیه در کرمان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: کادرسازی برای پیشرفت کشور از رسالت های مهم آموزش و پرورش است و تلاش و جدیت مسئولان آموزش و پرورش استان کرمان در انجام وظایف و رسالت شان در خور تحسین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان عصر روز گذشته در نشست اعضای قطب ۵ کشوری ستاد همکاریها در کرمان گفت: نیروسازی برای پیشرفت کشور از رسالت های مهم آموزش و پرورش است و تلاش و جدیت مسئولان آموزش و پرورش استان در این زمینه در خور تحسین است

وی افزود: حیات طیبه به رسالت آموزش و پرورش بستگی دارد، اگر آموزش و پرورش بتواند رسالت خود را به درستی انجام دهد شاهد مشکلات کمتر و پیشرفت های بیشتری در جامعه هستیم.

امام جمعه کرمان بیان کرد: مسئولان آموزش و پرورش استان زحمات شبانه روزی می کشند تا بتوانند رسالت خود را به خوبی انجام دهند و بنده از تک تک معلمان و مسئولان قدردانی می‌کنم.

رئیس کمیته همکاریهای کرمان اظهار داشت: ما در رابطه با آموزش و پرورش سه محور بسیار مهم داریم، در دو محور مشکلی نداریم چون فهم واحد داریم و اگر بتوانیم هم اندیشی کنیم، درک ما فاصله ای با هم ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: نسلی باید تربیت کنیم که برای جامعه موثر باشد، محور اول ماموریت ما برای جوان و نوجوانی است که حداقل ۱۲ سال در آموزش و پرورش درس می خواند، در این موضوع هم عقیده هستیم و محور دوم هدف ماست، هدف از آموزش و پرورش تعریف واحدی است، اما محور سوم و بسیار مهم تربیت انسان صالح و شایسته است، تربیت انسانی که هم از نظر علمی و هم تربیتی جایگاه خوبی داشته باشد که دلیل شکل گیری این نشست است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی گفت: محور سوم، موضوع روش است یعنی چگونگی تربیت ما برای دانش آموزان آن گونه که دین خواسته است، خیلی از کارهایی که انجام می دهیم اجرای برنامه ای فرهنگی است و اینکه آیا اجرای این برنامه های فرهنگی ما را به اهدافمان می رساند؟ برنامه های فرهنگی ما آیا برای هدف بزرگی که داریم؟ کافی و اثرگذار هستند؟

وی تصریح کرد: درباره روش باید این گونه حرکت کنیم که برای نیروسازی که مهمترین عامل پیشرفت کشور و ستون فقرات آموزش و پرورش هست باید برنامه داشته باشیم، برنامه خوب، مجری خوب و امکانات خوب لازم است، باید انسان های باانگیزه هم داشته باشیم تا به پرورش صحیح برسیم.

بر پایه این گزارش، نشست کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه قطب ۵ کشور در کانون اندیشه کرمان برگزار شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha