یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست جمعی از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی با  معاونت پژوهش حوزه های علمیه

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: برای تحول سطح یک باید کتاب‌ها متحول شده و پژوهشی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی در آئین رونمایی از دو کتاب «اصول و فنون نگارش علمی» و «روش مطالعه» که در سالن جلسات دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س)، اظهار کرد: برای مردم فلسطین نیز آرزوی نصرت الهی داریم.

وی با اشاره به برگزاری آیین‌های رونمایی در هفته پژوهش، مطرح کرد: شورای هماهنگی مراکز پژوهشی، شورای هماهنگی نشریات پژوهشی، دفتر حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز نظام اسلامی و ... با مراکز مختلف در ارتباط هستند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز نظام و جامعه ارزیابی‌های متعدد داریم، عنوان کرد: در این دبیرخانه طی دو سال فعالیت عملیاتی ۴ هزار و ۲۰۰ طرح ورودی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر نیز بیش از ۵۰۰ قرارداد منعقد کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۵۰ اثر ۱۰۰ درصد پرداخت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی با بیان اینکه معاونت توانسته‌ است نقش ستادی خود را انجام دهد، تصریح کرد: تلاش کردیم از ظرفیت‌های کلان اساتید، علما و فضلای حوزه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه مسیر هدایت‌گری در پژوهشگاه‌ها را در پیش گرفته است، یادآور شد: این هدایت و خط دهی جزو دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مطالعه بر مراکز بین المللی اسلام پژوهی رقیب نیز انجام شده است، ابراز کرد: در این مسیر آثار و تحقیقات این مراکز جمع‌آوری شده و در اختیار مراکز پژوهشی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه حمایت وظیفه سوق دادن پژوهش‌ها به مسیر کاربردی را بر عهده دارد، بیان کرد: آثار این اتفاق به مرور و طی سال‌های آینده مشخص خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی با بیان اینکه تلاش داریم اساتید در مسیر پژوهش فعال شوند، اظهار داشت: تاکنون آموزش‌های پژوهشی را برای بیش از دو هزار نفر از اساتید داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در معاونت آموزش کد اساتید پژوهشی صادر شده است، مطرح کرد: همچنین کد هدفمندی نیز برای پژوهش در مرکز خدمات تعریف شده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ۳۰۰ مدرسه جشنواره مدرسه‌ای علامه حلی(ره) را برگزار می‌کنند، عنوان کرد: امروز بیش از ۱۵۰ مرکز حوزوی نشریات داخلی دارند درحالی که در گذشته این تعداد در کم‌تر از ۳۰ نشریه قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه برای تحول سطح یک باید کتاب‌ها متحول و پژوهشی شوند، خاطرنشان کرد: امیدواریم در این مسیر نیز اتفاقات لازم رقم بخورد چراکه خواندن متون پژوهشی می‌تواند در طلاب انگیزه ایجاد کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha