یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
گزارش تصویری افتتاحیه  هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف کشور

حوزه / شیخ حمادی تقویت اراده‌ها را از آثار مهم اعتکاف عنوان کرد و گفت: ما در لبنان همواره با دشمن صهیونیستی درگیری و مقاومت شدید داریم و برگزاری مراسم اعتکاف، روح مقاومت جوانان لبنانی را تقویت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، شیخ ناجی حمادی ظهر امروز در نخستین روز از هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف سراسر کشور که در مسجد گوهرشاد حرم مطهر قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در دین مقدس اسلام سفارش به انجام برخی امور با عنوان «مستحبات» شده است، یکی از مستحبات، سنن الهی و پیامبر(ص) می‌باشد که اعتکاف از مهمترین سنت‌های نبی مکرم اسلام (ص) است.

وی با بیان اینکه آثار و برکات اعتکاف فردی و اجتماعی است، عنوان کرد: اعتکاف در سطح فردی می‌تواند برای جهاد اصغر و جهاد اکبر نقش‌آفرین باشد، ما در لبنان توفیق برپایی مراسم اعتکاف را به‌صورت سالانه داریم و برنامه‌ریزی شده تا هر سال شاهد حضور بیشتر مردم لبنان در این مراسم معنوی باشیم.

فعال حوزه تبلیغات فرهنگی حزب الله لبنان، یادآور شد: به برکت هماهنگی‌هایی که با ستاد مرکزی اعتکاف در ایران داریم، امیدواریم به‌زودی شاهد پیشرفت و اثربخشی بیشتر اعتکاف در لبنان باشیم.

وی یکی از آثار مهم اعتکاف را تقویت اراده‌ها دانست و گفت: ما در لبنان همواره با دشمن صهیونیستی درگیری و مقاومت شدید داریم و برگزاری مراسم اعتکاف، روح مقاومت جوانان لبنانی را تقویت می‌کند.

شیخ حمادی تصریح کرد: یکی از جلوه‌های درگیری بین ما و دشمن صهیونیستی، مشهور به جنگ اراده‌ها شده، علت آن نیز به خاطر رویارویی قدرتمند حزب‌الله با رژیم صهیونیستی است که آنها در برابر مقاومت مغلوب شدند.

وی ادامه داد: اعتکاف یک عبادت صرفاً فردی نیست، بلکه در صورتی که آثار و مصلحت اجتماعی مهم پیش‌رو باشد، انسان معتکف بایستی از مسجد خارج شود و به برکت اعتکاف آثار اجتماعی خود را انجام دهد.

فعال حوزه تبلیغات فرهنگی حزب‌الله لبنان، گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز ام القرای جهان است و حزب‌الله لبنان در این چهار دهه هرآنچه داشته را از ایران الگوگیری کرده، آنچه که امروز شاخصه توفیقات جوامع اسلامی است، اصل نظریه ولایت فقیه و تبعیت‌ پذیری از ولی فقیه است.

وی تأکید کرد: هر توفیقی که ما امروز به‌عنوان حزب‌الله، در منطقه نبرد با دشمنان داریم، همه را مرهون ولایت پذیری از مقام معظم رهبری هستیم.

شیخ حمادی عنوان کرد: سیدحسن نصرالله در شب قدر درباره اهمیت و جایگاه اعتکاف سخنرانی کرد و پس از آن ما در مراسم اعتکاف لبنان شاهد حضور پرشور مردم هستیم که بیشتر جمعیت آن را جوانان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha