شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست فاطمیه

حوزه/ حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علوی به انتخاب‌های حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در زندگی ایشان اشاره و اظهار کرد: معیار حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در انتخاب همسر از میان خواستگاران متعدد، رضایت حضرت حق است و این انتخاب درستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمحمد علوی در نشست اخلاقی به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) که روز گذشته در جمع خواهران طلبه، کارکنان و اساتید مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار شد، بیان کرد: هر عملی که در شبانه‌روز از انسان سر می‌زند، با انتخاب همراه است.

وی با بیان این که انتخاب‌های انسان در زندگی ممکن است اشتباه باشند، افزود: انتخاب صحیح در مسیر زندگی مستلزم رهرو بودن و پیروی از راه اهل بیت(علیهم‌السلام) است که ذره‌ای انحراف و اعوجاج ندارند.

استاد حوزه به انواع انتخاب اشاره کرد و ادامه داد: انسان با سه نوع انتخاب سودجویانه، از روی ترس و انتخاب آگاهانه مواجه است که انتخاب‌های سودجویانه و از روی ترس در اسلام فایده‌ای ندارد.

حجت‌الاسلام علوی با بیان این‌که سیره عملی حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)، الگوی امام‌ زمان(عج) و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است، تصریح کرد: اسلام انتخاب آگاهانه و به دور از هوی و هوس را تایید می‌کند؛ لذا برای رسیدن به انتخاب درست باید از زندگانی حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) الگوبرداری کرد.

وی به انتخاب‌های حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در زندگی ایشان اشاره و خاطرنشان کرد: معیار حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در انتخاب همسر از میان خواستگاران متعدد، رضایت حضرت حق است و این انتخاب درستی است.

استاد اخلاق افزود: ایثار و انفاق برای رسیدن به رضایت حق، عفت و حجاب و فدایی شدن برای امام و ولایت از انتخاب‌های حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در سیره زندگی ایشان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha