دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طلبه شهید دانش

در مراسم افتتاحیه مرحله منطقه ای مسابقات قرآن کریم ویژه زندانیان و مددجویان کانون اصلاح و تربیت به میزبانی اداره کل زندان های استان یزد، از مادر معظم طلبه شهید حسن دانش، قاری بین‌المللی قرآن کریم تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین آغازین مرحله منطقه ای مسابقات قرآن کریم زندانیان، از مادر معظم طلبه شهید حسن دانش، مهاجر الی الله و از شهدای حادثه منا تجلیل شد.

مادر معظم شهیدحسن دانش قاری بین المللی قرآن کریم در حاشیه این نشست از مسئولین به واسطه حفظ یاد و خاطره فرزند شهیدش گفت: حاج حسن الگوی مناسبی برای قاریان جوان بود و بسیاری از دوره های آموزشی را به صورت رایگان برای جوانان برگزار می کرد.

وی افزود: تمسک به اهل بیت و توجه به معانی و مفاهیم قرآن راه جاودانگی حاج حسن بود که امیدوارم فرهنگ توجه به قرآن کریم در تمامی قشرهای جامعه که آرزوی فرزندم بود نهادینه شود.

آغاز مسابقات قرآنی زندانیان منطقه هفت کشور به میزبانی یزد

آیین آغازین مرحله منطقه ای مسابقات قرآن کریم ویژه زندانیان و مددجویان کانون اصلاح و تربیت به میزبانی اداره کل زندان های استان یزد برگزار شد.

در این آیین که با حضور سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد، عرشیان معاون دادگستری استان، حجت الاسلام صادقی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه یزد و جمعی از مسئولین استانی در سالن شهید بهشتی این اداره کل برگزار شد، مرحله منطقه ای مسابقات قرآنی زندانیان و مددجویان کانون اصلاح و تربیت منطقه هقت کشور با حضور مددجویان استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد و بندرعباس آغاز شد.

رضا مقبلی مدیرکل زندان های استان یزد در این مراسم با اشاره به اهمیت نقش قرآن در اصلاح و تربیت مددجویان و همچنین تاکید نظریه اسلام درباره نگهداری زندانیان گفت: از مهمترین هدف سازمان زندان ها اصلاح و تربیت مددجویان است.

وی افزود: هرچند تحقق اصلاح و تربیت مطلق، فرایندی دشوار می باشد اما خوشبختانه در زندان های ما این مهم به صورت نسبی محقق شده است.

مدیر کل زندان های استان یزد، با اشاره به آیه شریفه ۳۲ سوره مائده اظهار داشت: آرم سازمان زندان ها مزین به یک شعار اصلی ما در اصلاح و تربیت است و امروز شاهد هستیم در زندان های کشور تعداد ۲۴۰ نفر از مددجویان حافظ یک جزء تا ۳۰جزء قرآن شدند و با یاری جستن از قرآن و تمسک به اهل بیت در مسیر صحیح تربیتی قرار گرفته اند.

وی تدبیر و توجه به آیات قرآن را لازمه تغییر در انسان ها دانست و افزود: تبلیغ سیره عملی زندگی پیامبر و ائمه اطهار، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و ما مربیان اصلاح و تربیت در برابر مددجویان وظیفه داریم معلمان تربیتی باشیم.

رئیس ستاد برگزاری این دوره از مسابقات درخصوص شیوه برگزاری و نحوه میزبانی استان یزد اظهار داشت: این مسابقات در ۱۴ رشته آقایان و ۱۱ رشته بانوان از امروز سه شنبه ۲۱آذر به صورت مجازی در دو گروه بانوان و آقایان بزرگسال و همچنین مددجویان کانون های اصلاح و تربیت نیز در دو گروه پسران و دختران برگزار می شود.

انتهای خبر/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha