دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: دانشگاه و دانشگاهیان نقش مهمی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بازسازی و توسعه کشور در سال‌های پس از جنگ داشته اند و امروز توسعه و رشد روزافزون کشور مرهون پژوهش ها و دستاوردهای علمی این مراکز می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار دکتر مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی و هیئت همراه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت صدیقه طاهره «سلام الله علیها»، خاطر نشان کردند: جهاد دانشگاهی با حمایت از شرکت های دانش بنیان می تواند علاوه بر زمینه سازی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، ارتباط بین دانشگاه ها و صنعت کشور را تقویت نماید.

معظم له با تأکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در سلامت جامعه فرمودند: از دیدگاه اسلام و قرآن هر انسانی سه نوع مسئولیت بر عهده دارد؛ مسئولیت های خودشناسی، اجتماعی و شغلی. یکی از مصادیق بارز مسئولیت های اجتماعی در اسلام موضوع امر به معروف و نهی از منکر است. نباید این موضوع مهم در جامعه خصوصاً جامعه دانشگاهی نادیده گرفته شود.

ایشان جهاد دانشگاهی را فرزند مبارک انقلاب اسلامی دانستند و از آن بعنوان قلب تپنده علم و فناوری کشور یاد کردند. ایشان با اشاره به فعالیت ها و دستاورد های شهید کاظمی آشتیانی خاطر نشان کردند: امروز دشمن دانشمندان و نخبگان این مرز و بوم را هدف قرار داده است. یک روز با ترور فیزیکی و روزی دیگر با ترور شخصیتی و فکری؛ البته که نتوانستند و قادر نخواهند بود قطار پیشرفت کشور را مختل کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نامه پنجم مولا امیر المومنین علی «علیه السلام» در نهج البلاغه با مضمون " وَ إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَةٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَةٌ " افزودند: شغل، مسئولیت آفرین است و شما مسئولید. هر چند پیشرفت های بسیار چشمگیری در حوزه های مختلف از جمله صنعت فضایی و موشکی، هوش مصنوعی و رباتیک، درمانی و پزشکی، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، فولاد، هسته ای و ...حاصل شده است اما دشمن می کوشد تحت عناوین مختلف و هجمه رسانه ای جوانان نخبه کشور را به مهاجرت به کشورهای غربی ترغیب نماید، باید با حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان و ... این رویه را از بین برد که نیازمند عزمی جدی و حرکتی بواقع جهادی است.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش دانشگاه ها در جهاد تبیین و اعتلای سطح علمی و فرهنگی کشور افزودند: دانشگاه و دانشگاهیان نقش مهمی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بازسازی و توسعه کشور در سال‌های پس از جنگ داشته اند و امروز توسعه و رشد روزافزون کشور مرهون پژوهش ها و دستاوردهای علمی این مراکز می باشد. دانشگاه ها باید در کنار علم پژوهی و دانش افزایی، محلی برای ترویج فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی باشند. لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار دکتر مسلمی نائینی به بیان برنامه ها و فعالیت های جهاد دانشگاهی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha