شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا

حوزه/ مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه هیچ مکتبی مانند اسلام بر اهمیت علم و مقام علم آموزی تکیه نکرده است، گفت: اگر به دنبال تمدن نوین اسلامی و در صدد تربیت بانوان تراز و تمدن‌ساز هستیم، باید به رشد و ارتقای علمی بانوان توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیده زهره برقعی در نشست مشترک با حضور مدیران و معاونان آموزش دبیرستان‌های دوره دوم دخترانه استان قم و مدیران سنجش و پذیرش جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: هیچ مکتبی مانند اسلام بر اهمیت علم و مقام علم آموزی تکیه نکرده است.

اهمیت علم در دین مبین اسلام

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه بالاترین عبادت در شب‌های قدر، طلب علم دانسته شده است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله امر می‌فرماید: «قل ربّ زدنی علما»، همچنین یک ساعت تفکر برابر با هفتاد سال عبادت در خانه خدا رقم خورده است.

برقعی با بیان اینکه بدون تفکر، علم ممکن نیست، یادآور شد: دین مبین اسلام برای علم اهمیت ویژه ای قائل است و مداد علما برتر از خون شهدا معرفی شده است.

وی تصریح کرد: دوران شکوفایی هر ملتی زمانی است که علم و عالم ارزش دارد و دوران انحطاط هر ملتی زمانی است که به علم آموزی و دانش افزایی بی اعتنا باشند، بنابراین اگر به دنبال تمدن نوین اسلامی و در صدد تربیت بانوان تراز و تمدن ساز هستیم، باید به رشد و ارتقای علمی بانوان توجه ویژه داشته باشیم.

جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با هدف تربیت بانوانی فرهیخته، اندیشه، عالم و مهذب تأسیس شد

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان کرد: این مؤسسه علمی حوزوی با هدف تربیت بانوانی فرهیخته، اندیشه، عالم و مهذب که حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها‍ را الگو قرار می‌دهند، تأسیس شد، همانطور که در تفکر تعالی اسلام، تمام ابعاد وجودی انسان مور توجه قرار گرفته است، نظام تعلیم و تربیت دینی هم باید بر همین اساس تنظیم شود.

برقعی تصریح کرد: جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان بزرگترین حوزه علمیه بانوان در جهان به رشد همه جانبه طلاب در عرصه‌های مختلف معنوی، تربیتی، فرهنگی، مهارتی، خانوادگی، فردی و اجتماعی اهتمام ویژه دارد و برنامه‌های مختلفی طراحی و برنامه ریزی شده که بسیاری از این برنامه‌ها در حال اجرا است .

وی تأکید کرد: در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها علاوه بر مراکز آموزشی پویا و پیشرو، مراکز مهارتی، پژوهشی، خدماتی و رفاهی مختلف با فعالیت‌های تخصصی در حال فعالیت هستند، از جمله مرکز مشاوره اسلامی، مرکز پاسخگویی به سوالات دینی، مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی، مهدکودک، مرکز آموزش‌های زبان‌های خاری، دانشکده هدی و غیره که در عرصه‌های مختلف فعالیت دارند.

تحصیل ۱۳ هزار طلبه ایرانی و بین الملل از ۸۳ ملیت در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: در این مؤسسه علمی با توجه به اقتضائات بانوان که گاهی نمی‌توانند به صورت تمام وقت در برنامه‌ها شرکت کنند، برنامه‌های آموزشی به صورت تمام وقت، نیمه وقت، نوبت صبح و عصر، حضوری، غیرحضوری و مجازی تدارک دیده شده است.

برقعی یادآور شد: برای بانوانی که قصد ندارند در چارچوب برنامه درسی تحصیل کنند، حوزه آزاد و آموزش‌های کوتاه مدت برنامه ریزی شده است؛ همچنین سطوح مختلف علمی از سطح دو تا اجتهاد در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ هزار طلبه ایرانی و بین الملل از ۸۳ ملیت در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها مشغول تحصیل هستند، گفت: دانش آموختگان جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها علاوه بر اینکه در این مؤسسه علمی حوزوی در مسئولیت‌های مختلف حضور دارند، در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و در سایر مراکز علمی و فرهنگی و آموزش و پرورش به عنوان مدیر کارمند و کارشناس مشغول به خدمت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha