جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی برنامه های مربوط به تشییع و تدفین پنج شهید گمنام در این استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، دریادار رضا عباسی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: تمام شهدای گمنام که آذربایجان شرقی میزبانی آنها را بر عهده دارند روز ۲۶ آذر ماه همزمان با سراسر کشور ساعت ۱۰ در تبریز و از میدان شهدا تا میدان ساعت این شهر بر دوش مردم ولایی و انقلابی تشییع شده و پس از اقامه نماز توسط امام جمعه تبریز، به محل های تعیین شده برای دفن اعزام می شوند.

وی اظهار کرد: پیش از مراسم تشییع، پیکرهای مطهر هر پنج شهید دوران دفاع مقدس فردا در کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی حضور می یابند و این مراسم را عطرآگین خواهند کرد.

عباسی ادامه داد: مرکز فنی و حرفه ای تبریز میزبان یکی از شهدای گمنام ۲۱ ساله است و یکی دیگر از شهدای گمنام که ۲۳ ساله است در شهر تیمورلو از توابع آذرشهر با ۲۳ سال سن دفن می شوند و پیکر شهید سوم نیز به شهرستان اهر منتقل شده و در جوار مقبره شیخ شهاب الدین اهری که شهیدی ۴۵ ساله است، به خاک سپرده خواهد شد.

وی ادامه داد: شهدای چهارم و پنجم به ترتیب با ۲۲ سال و ۲۷ سال سن نیز در شهرستان میانه و پادگان آماد و پشتیبانی شهرستان مراغه به خاک سپرده خواهند شد.

عباسی گفت: در فاصله چند روز تا مراسم تشییع و تدفین شهدای سرافراز یاد شده، پیکرهای آنها به مساجد، محلات، مدارس و شهرهای مختلف برای برگزاری آیین های وداع انتقال داده می شود.

به گفته وی اکنون آذربایجان شرقی میزبان تعداد ۲۱۶ شهید گمنام است که این شهدای عالی مقام دارای ۷۵ یادمان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha