یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خنداب

حوزه/ استاد مدرسه علمیه مهدیه خنداب گفت: قرآن کریم بیان می کند که یکی از اصلی ترین اهداف پیامبراکرم( صل الله علیه و آله و سلم) تزکیه نفوس و تربیت انسان ها و پرورش اخلاق حسنه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم فاطمه عزیزی در نشست اخلاقی که ظهر امروز در مدرسه علمیه مهدیه خنداب برگزار شد تصریح کرد: یکی از مهمترین مباحث قرآن کریم اخلاق است از طرفی هم می بینیم بخش عظیمی از تعالیم انسان ساز ادیان الهی که موجب سعادت انسان می شود تعالیم اخلاق است زیرا بدون اخلاق دین و آخرت برای مردم مفهوم ندارد.

وی ادامه داد: قرآن کریم بیان می کند که یکی از اصلی ترین اهداف پیامبراکرم ( صل الله علیه و آله و سلم) تزکیه نفوس و تربیت انسان ها و پرورش اخلاق حسنه است.

عزیزی افزود: یکی از کامل ترین منابع شیعه که حاوی مضامین اخلاقی است. کتاب شریف صحیفه سجادیه امام سجاد(علیه السلام) است که در ضمن دعا، آداب زندگی، درس اخلاق و خلق و خوی فردی و اجتماعی را به انسان می آموزد.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطر نشان کرد: از جمله فضائل اخلاقی که در صحیفه سجادیه به آن اشاره شده است عبارتند از: ۱- فیض امید ۲- تقوا. ۳- توکل. ۴- سخاوت

وی در پایان افزود: دعای بیستم صحیفه سجادیه به دلیل در بر داشتن تعالیم انسان ساز، دعای مکارم الاخلاق نامیده شده است و این دعا شامل محورهای اخلاق فردی مثل ایمان و نیت صالح و محورهای اخلاق اجتماعی شامل دعا برای اصلاح بد اندیشی دیگران و غلبه بر دشمن می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha