یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مصحف

حوزه/ نسخه ای چاپ شده از «مصحف مشهد رضوی» از سوی آستان قدس رضوی و موسسه آل البیت(ع) به فقیه عالیقدر و استاد برجسته حوزه علمیه خراسان، آیت الله سید حسن مرتضوی اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، نسخه ای چاپ  شده از مصحف نفیس ۱۴۰۰ ساله «مشهد رضوی»  که به تازگی به همت سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی و مؤسسه آل البیت(ع) پژوهش و به صورت نفیس انتشار یافته، در دیدار عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه ها،  آستان قدس رضوی، از سوی این آستان و مؤسسه آل البیت(ع) به این فقیه عالیقدر اهدا شد. این خبر حاکی است، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در این دیدار توضیحاتی در خصوص اهمیت و تاریخ این سند قرآنی مهم از قرن اول هجری توضیحاتی ارائه کرد.

آیت الله سید حسن مرتضوی در این دیدار با اشاره به روایتی درباره جایگاه قرآن، گفت:  در باب اهمیت به قرآن  خداوند خطاب می کند، من به آنهایی که  به قرآن اهتمام ورزیدند و آن را احترام کردند، اکرام می کنم.

استاد برجسته حوزه علمیه خراسان گفت : اکرامی که در روایت وارد شده است همان عمل به قرآن است.

آیت الله مرتضوی در ادامه نسبت به اهمیت این کتاب آسمانی و وحیانی افزود: علاوه بر عمل به قرآن که خود جایگاه ویژه ای در نزد پروردگار دارد حتی چاپ، خواندن، حمل  و نگاه به قرآن هم مورد اکرام خداوند است .

آیت الله مرتضوی گفت: در ادامه این روایت آمده است که خداوند می فرماید من اهانت کنندگان به قرآن را مورد اهانت قرار خواهم داد زیرا آن ها در خدمت قرآن نبودند و به او اعتنا نکردند و قرآن نخواندند و به فرامین او عمل نکردند.

وی در پایان ضمن تقدیر از همه کسانی که نسبت به چاپ این مصحف بی نظیر تلاش کردند برای دست اندرکاران این اثر ماندگار به خصوص خادمان آستان قدس رضوی و موسسه آل البیت دعا و ابراز امیدواری کردند که عمل ایشان مورد اکرام خداوند متعال واقع گردد.

شایان ذکر است، این مصحف که با ۲۵۲ برگ در میان مصاحف حجازی کهن، کامل‌ترین دستنویس قرآنی برجای مانده از سده نخست هجری به شمار می‌آید، پس از هفت سال پژوهش محتوایی و آماده سازی فنّی، با همت «مؤسسه آل البیت علیهم السلام لإحیاء التراث» و کتابخانه آستان قدس رضوی در قالب چاپ فاکسیمیله (مطابق اصل) به صورت بسیار نفیس برای عرضه به مجامع علمی جهان و محققان داخل و خارج کشور به انتشار رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha