شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1125375
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نباید شرایطی به وجود بیاید که فوتبال به جای ایجاد نشاط اجتماعی به سرخوردگی منجر شود و این جز با اجرای عدالت در فوتبال محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اهمیت اخلاق ورزشی اشاره کرد و اظهار کرد: یک روی ورزش برد و روی دیگرش باخت است و نباید ورزش تحت تاثیر عوامل حاشیه‌ای قرار گیرد و آنچه باید هم برای ورزشکاران و هم هواداران تیم‌ها مهم باشد، رعایت اخلاق و ادب است.

وی افزود: اهمیت اخلاق‌مداری در ورزش به ویژه در استادیوم‌های فوتبال باید در اولویت مسئولان قرار گیرد و ورزشگاه‌ها محیطی فرهنگ‌ساز و محلی سالم و امن برای تخلیه انرژی و هیجانات جوانان باشد. سلامت اخلاقی میادین فوتبال می‌تواند زمینه‌ساز حضور پرتعداد تماشاگران باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه فوتبال با فرهنگ و اجتماع رابطه مستقیم دارد و می‌تواند باعث رشد فرهنگی و نشاط جامعه شود، گفت: استادیوم‌های فوتبال می‌تواند محلی برای اشاعه عقاید و ارزش‌های متعالی در جامعه باشد.

وی گفت: فوتبال همچون زندگی، دارای جنبه‌های فردی و جمعی است و همه اینها روی یک مسئله مهم استوار است و آن نهادینه شدن نگاه عدالت محور در فوتبال کشور است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: اگر فدراسیون بتواند در ذهن تماشاگر فوتبال جا بیندازد که کل تیم شهرهای کشور فرقی ندارد، آن وقت انسجام اجتماعی رشد خواهد کرد. اگر فدراسیون بنا به هر دلیل چه سهوی و چه عمدی نتواند آن شخصیت عادلانه را در خودش به وجود بیاورد، تصمیمات چه در سطوح کلان فدراسیون و چه تصمیمات خرد مانند روز برگزاری و داوری بازیها، با واکنش تماشاگر مواجه می شود.

وی گفت: باید توجه داشت که عدالت همواره بستر توسعه و پیشرفت در همه زمینه‌هاست. اگر در فوتبال به دنبال توسعه و پیشرفت و رها شدن از فوتبال دو قطبی هست، علاجش نگاه عدالت محور به تیم‌های کل شهرهای ایران اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم تاکید کرد: نباید شرایطی به وجود بیاید که فوتبال به جای ایجاد نشاط اجتماعی به سرخوردگی منجر شود و این جز با اجرای عدالت در فوتبال در همه سطوح محقق نخواهد شد.

وی از برگزاری بازی‌های تراکتور در روزهای غیرتعطیل انتقاد کرد و گفت: در برگزاری بازی‌ها عدالت رعایت شود تا امکان حضور تماشاگران بیشتری در ورزشگاه مسیر شود.

امام جمعه تبریز بر ضرورت احیای تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز که جزو تیم های اصیل، قدیمی و محبوب فوتبال ایران تاکید کرد.

وی تقویت تیم ملی فوتبال را متذکر شد و گفت: موفقیت تیم ملی باعث خرسندی، افزایش غرور ملی و اتحاد و انسجام ملی ایرانیان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین با یادآوری نسل طلایی فوتبال تبریز در جام جهانی ۹۸ گفت: نقش بازیکنان آذری در تیم ملی فوتبال کم شده است. توجه به لیگ استانی، فوتبال محلات و بازیکنان تیم‌های پایه رده‌های نوجوانان، جوانان و امید می‌تواند باعث ظهور نسل طلایی دیگری از فوتبالیست‌های تبریزی شود و درب تیم‌های ملی برای حضور بازیکنان شایسته فوتبال آذری همچنان باز باشد.

وی در پایان به حضور چندین باره خود در ورزشگاه‌های تبریز برای تماشای بازی‌ها اشاره کرد و نجابت هواداران تیم های تبریزی را مثال زدنی دانست و افزود: عشق به فوتبال در بین تبریزی‌ها یک ظرفیت خوب است که باید توسط فدراسیون فوتبال قدر دانسته شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha