دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/ امام جمعه خورموج گفت: "قانون وتو" مصداق بارز قانون جنگل است. قانون ظالمانه‌ای که بیش از ۷۰سال، درست در جایی که پای بازدارندگی اشغالگران و جنایتکاران به میان می‌آید، توسط اعضای پنچگانه و خصوصا آمریکا به کارگرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت ۲۶ آذر روز حمل و نقل گفت: این نامگذاری به شکرانه و ماندگاری یک حرکت جهادی و تاریخی از کامیون داران و برای آگاهی اقشار مختلف مردم از نقش والای شبکه گسترده حمل و نقل در کشور، انجام شده است.

وی بیان داشت: سال ۱۳۶۱ حدود یکصد کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور، پهلو گرفته بود و تخلیه سریع و صحیح آن کالاها در آن شرایط کمبود کالاهای اساسی در کشور و تهدید حملات دشمن تبدیل به یکی از مسائل مهم کشور شده بود، امام خمینی (ره) در پیامی تاریخی در ۲۶ آذر سال ۱۳۶۱ کامیون‌داران کشور را به مشارکت در تخلیه هرچه سریع‌تر کشتی‌ها فراخواندند. پس از این فرمان تاریخی، کشور شاهد بسیج عمومی کامیون‌داران گردید و صحنه‌های زیبایی از فداکاری، ایثار و تلاش شبانه‌روزی را در حافظه تاریخی خود ثبت کرد.

حجت الاسلام زاهددوست به ۲۷ آذر سالروز شهادت شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و گفت: روز وحدت حوزه و دانشگاه، از یادگارهای ارزشمند امام بزرگوار ماست. این مسأله هم مثل همه‌ تدابیر و تصمیم‌های مهمی که آن حکیم عالی‌مقام و آن انسان والا و بصیر مطرح کردند، و از برکات وجودی ایشان بوده است.

امام جمعه خورموج گفت: استعمار در کشورهای اسلامی به این نتیجه رسید که باید نسل‌های رو به رشد کشورهای اسلامی، را از دین جدا کند بنابراین با، اشاعه‌ شهوترانی و ورود تفکرات علمیِ جدید بدنبال خاموش کردن شعله‌ ایمان دینی در میان آحاد مردم خصوصا دانشگاهها بودند. امام(ره) این واقعیت را بهتر از همه‌کس مشاهده می‌کردند لذا ایده وحدت حوزه و دانشگاه مطرح فرمودند.

وی بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف و همه به سمت ایجاد جامعه‌ی اسلامیِ پیشرفته‌ی مستقل و الگو حرکت کنند. در راه ایجاد چنین هدف بلندی باید دانشجو و طلبه، حوزه و دانشگاه، در کنار هم،دوش‌ به‌ دوش هم حرکت کنند.

حجت‌الاسلام زاهددوست با اشاره وتوی قطعنامه آتش‌بس غزه گفت: ایالات متحده به عنوان حامی بی‌قید و شرط اسرائیل با وتوی قطعنامه‌ای که آتش بس در غزه، عملا به تل آویو برای کشتار و ویرانی بی‌حد در غزه چراغ سبز داده و به رژیم صهیونیستی فرصت بیشتری برای نسل کشی فلسطینی‌ها داده است.

امام جمعه خورموج گفت: این اقدام برگه سیاه دیگری به کارنامه ضد انسانی آمریکا در زمینه حقوق بشر و حمایت از تروریسم دولتی اسرائیل افزوده است.

وی افزود: قانون وتو" مصداق بارز قانون جنگل است. قانون ظالمانه‌ای که بیش از ۷۰سال در جایی که پای بازدارندگی اشغالگران و جنایتکاران به میان می‌آید، توسط اعضای پنچگانه و خصوصا آمریکا به کارگرفته می‌شود و عجیب این‌که در این سالها بیشترین سود را از این قانون نفرت‌برانگیز، رژیم جنایتکار و خبیث صهیونیستی برده است.

امام جمعه خورموج گفت: آمریکا تاکنون بارها از حق وتو به نفع رژیم غاصب استفاده کرده است. در طول بیش از ۷۰ روز گذشته رژیم صهیونیستی مانند یک گرگ زخمی خود را به در و دیوار می‌زند اما حتی به یک هدف خود نرسیده است، صهیونیستها حتی موفق به رهایی یک اسیر خود نشده‌اند! بیش از ۲ هزار کشته و هزاران مجروح و بیش از ۵۰۰ هزار آواره صهیونیست بعلاوه شکست‌های راهبردی اطلاعاتی و امنیتی و نظامی خسارات چند ده میلیارد دلاری و مهم‌تر از همه بی‌آبرویی رژیم جعلی، زمامداران احمق رژیم غاصب را دیوانه‌تر کرده است.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: تصویب قطعنامه آتش‌بس اولین پیامدش سقوط نتانیاهو است و به‌دنبال آن نوبت شکست‌های زنجیره‌ای دیگر خواهد شد. اینجاست که آمریکا به‌دلیل فشارهای سنگین لابی‌ قدرتمند صهیونیست این قطعنامه را وتو می‌کند تا اندکی تنفس مصنوعی و روحیه به سربازان مفلوک و دولت در هم شکسته غاصب بدهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha