چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه کلور

حوزه/حجت‌الاسلام امیدوار گفت: عدم معرفت و بی وفایی باعث شد که خانه زهرا(س) آتش زده شود، به خاطر همین بی‌وفایی مردم و عدم شناخت از امام، خانه وحی با آتش کینه دشمنان سوزانده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام امیدوار امام جمعه بخش شاهرود شهر کلور استان اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، گفت: تقوا یک صفت و حفاظ محکمی است برای غارتگری شیاطین انسی و جنی.

وی افزود: شیاطین و بزرگ آنها ابلیس اغواگران و غارتگرهای ماهری هستند و هیچ اغواگری مثل ابلیس نیست. آنها به تمام ضعف‌ها و علاقه‌های انسان عالم و آگاهند. این‌ها مثل خون در رگ انسان هستند که پیامبر اکرم در این خصوص فرمودند: «شیطان در بنی آدم جریان دارد همچون جریان خون در انسان».

امام جمعه بخش شاهرود در ادامه گفت: یکی از عوامل انحراف غفلت از مقام امام بود. غفلت و جهل از امام باعث شد مردم منحرف شوند. بی بصیرتی و ضعف بصیرت و بی‌وفایی امت باعث شد اهل بیت(ع) نتوانند هدایتگری را انجام دهند.

وی افزود: همین عدم معرفت و بی وفایی باعث شد که خانه زهرا(س) آتش زده شود، به خاطر همین بی‌وفایی مردم و عدم شناخت از امام، خانه وحی با آتش کینه دشمنان سوزانده شود.

حجت الاسلام امیدوار با اشاره به روز وحدت، گفت: شعار وحدت حوزه و دانشگاه یک شعار عقلانی، علمی و معنوی است. وحدت حوزه و دانشگاه مقدس است. این وحدت باید منعکس کننده وحدت علمی و عملی حوزه و دانشگاه در طول سال باشد. الحمدلله در کشور ما وحدت حوزه و دانشگاه کاملاً ساری و جاریست و امیدواریم این وحدت باعث پیشرفت کشور در همه زمینه‌های معنوی و علمی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha