شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: زمانی که جامعه ولی خدا را از دست داد، جریان نفاق تقویت می‌شود، به بیان دیگر رابطه متقابلی بین تقویت حضور منافقین و تضعیف ولایت خدا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا الهی، اظهار داشت: با توجه به اینکه در ایام پیش رو برگزاری انتخابات را خواهیم داشت، همه مسئولان و سیاستمداران و همه کسانی که در عرصه سیاسی فعالیت می‌کنند را به رعایت تقوا الهی دعوت می‌کنم.

وی با تأکید بر لزوم رعایت تقوای الهی در زمینه مراقبت از زبان، گفتار و برخی تهمت‌های شکننده، یادآور شد: بیان برخی مسائل به صرف اینکه دیگران می‌گویند حجت شرعی نیست و هر لحظه در مقابل هر حرفی که می‌زنیم باید خود را در پیشگاه الهی ببینیم که آیا می‌توانیم جوابگو باشیم یا خیر و لذا باید در این فضا مراقب قضاوت‌های بدون دلیل باشیم.

امام جمعه همدان، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، با اشاره به خطبه فدکیه، گفت: این خطبه، خطبه‌ای سیاسی است و باید به نکات اساسی و اصول مسلم دینی که در آن مطرح شده توجه کنیم.

وی با بیان اینکه در این خطبه، حضرت زهرا(س) معیارهایی را مشخص می‌کنند که لازم است تا عملکردها را بر اساس آن مقایسه کنیم، یادآور شد: یکی از نکات حضرت زهرا(س) در این خطبه بیان نتیجه حاکمیت دینی و ویژگی‌های حاکمیت دینی در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، آماده شدن جامعه و بستری برای ضعفا را اولین ویژگی این حاکمیت دانست و اظهار کرد: در حاکمیت دینی، صداهای شیطانی منکوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر حاکمیت دینی در جامعه حاکم شود، بسترها به نحوی است که صداهای شیطانی در آن خاموش و فرصت‌ها از ابلیس گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: حذف شدن انسان‌های پَست و کنار گذاشتن آنها و انسان‌های منافق، از دیگر اثرات حاکم شدن حاکمیت دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، تصریح کرد: در عرصه سیاسی آنجایی که دولت، مجلس، قوه قضائیه و مسئولی سر کار است و تلاش می‌کند تا صدای حق در جامعه شنیده شود، این حاکمیت اسلامی است که نتیجه آن برهم خوردن وحدت دشمنان است.

وی با بیان اینکه پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) صحنه حاکمیت عوض شد، گفت: مردم آن زمان به انتخاب خدا احترام نگذاشتند و لذا نتیجه این اشتباه، به‌وجود آمدن ۱۴۰۰ سال مشکل نه برای جامعه اسلامی که برای بشر شد.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه انتخاب خداوند ولایت امام علی(ع) برای جامعه بشری بود، یادآور شد: مردم در سقیفه انتخاب خداوند را کنار گذاشتند و خودشان انتخابات راه انداختند و ولی خدا را از جامعه حذف کردند.

وی با بیان اینکه ولایت امام علی(ع)، ولایت شخص نیست و ولایت احکام الهی و آموزه‌های دینی است، اظهار کرد: زمانی که جامعه ولی خدا را از دست داد، جریان نفاق تقویت می‌شود، به بیان دیگر رابطه متقابلی بین تقویت حضور منافقین و تضعیف ولایت خدا وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه پس از رحلت پیامبر(ص) افراد فرصت طلبی که قبل از آن ساکت بودند به میدان آمدند، ابراز کرد: پس از پیامبر گرامی اسلام(ص) صدای جریان کفر و نفاق در جامعه بلند شد و شیطان سرش را از لانه خودش بیرون آورد.

وی با تأکید بر اینکه این ایام بهترین زمان برای مطالعه خطبه فدکیه و استخراج نکات است، گفت: افرادی که تا دیروز انقلابی بودند و در جنگ‌ها کنار پیامبر بودند، امروز اهل تساهل شده بودند و در مقابل حذف ولایت سکوت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در این خطبه نتیجه حذف ولایت و آینده جامعه را ترسیم کردند، اما مردم متوجه نشدند، خاطرنشان کرد: آن روز مردم متوجه فرمایشات حضرت زهرا(س) نشدند اما دیدند که ۴۰ سال بعد از پیامبر(ص) فرق سر امام علی(ع) شکافته شد، پس از آن پیکر امام حسن(ع) تیرباران شد و سر مقدس امام حسین(ع) را به نیزه زدند و این همان فتنه‌هایی بود که حضرت زهرا(س) به آن اشاره فرمودند.

وی ادامه داد: آنجایی که جامعه باید حرکت و اقدام کند، اما غفلت می‌کند، باید منتظر این مشکلات نیز بود.

امام جمعه همدان، با اشاره حضور پیکر شهدای گمنام در استان همدان و عطرآگین کردن فضای استان، یادآور شد: روز یکشنبه مراسم تشییع و تدفین این شهدای گرانقدر را در همدان خواهیم داشت و از همه مردم برای حضور در این مراسم دعوت می‌کنم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha