شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام علی قاسمی مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر بانوی کرامت

حوزه/ مدیر معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه تا کنون ۱۰۰ عنوان کتاب کودک، نوجوان و جوان با موضوع سبک زندگی اسلامی و سیره اهل‌بیت تولید و منتشر شده است، گفت: اولویت ما در تولید محتوا و نشر آثار تأمین نیازهای معرفتی زائران برای رقم‌زدن زیارت بامعرفت است و در این عرصه اهتمام ویژه به مخاطبان کودک، نوجوان و جوان در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ علی قاسمی به مناسبت هفته پژوهش به فعالیت‌های پژوهشی حرم مطهر بانوی کرامت اشاره و ابراز کرد: به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها  یکی از آثار پژوهشی ما که محصول زحمات آقای دکتر حاج عباس حیدرزاده از مداحان پیش‌کسوت قم با عنوان «کتیبه‌های فاطمی» رونمایی شد.

وی با بیان اینکه پژوهشکده آستان و انتشارات زائر به دنبال تولید آثار فاخر باهدف نشر هنرمندانه معارف قرآن و اهل‌بیت است گفت: ترویج فرهنگ امامت، انتظار و مهدویت، شخصیت‌شناسی و جایگاه علمی، ولایی و معنوی حضرت معصومه (س)، مسائل مربوط به حوزه زن و خانواده، تبیین اصول، مبانی و سیاست‌های انقلاب اسلامی، تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی و فرهنگ جهاد، مقاومت و استکبارستیزی، نقد و پاسخگویی به شبهات اعتقادی به‌ویژه پنداره‌های نادرست وهابیت از مأموریت‌های پژوهشکده آستان مقدس است.

مدیر معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه (س) افزود: اولویت ما در تولید محتوا و نشر آثار تأمین نیازهای معرفتی زائران برای رقم‌زدن زیارت بامعرفت است و در این عرصه اهتمام ویژه به مخاطبان کودک، نوجوان و جوان در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تولید آثار مکتوب معارفی به زبان‌های زنده و پر مخاطب دنیا باتوجه‌به جامعه آماری زائران خارجی از دیگر اولویت‌های پژوهشی ما است، ابراز کرد: زیارت‌نامه حضرت معصومه (س) تا به امروز به ۱۲ زبان پر مخاطب و زنده دنیا ترجمه شده و ادامه کار هم در دست اقدام است تا برای سایر زبان‌ها نیز ترجمه صورت گیرد.

حجت‌الاسلام‌ علی قاسمی با اشاره به آثار مکتوبی که باهمت پژوهشگران و همکاران انتشارات زائر آستان مقدس در این سال‌ها به چاپ رسیده است، افزود: تا کنون بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب در پژوهشکده و انتشارات به چاپ رسیده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰۰ عنوان کتاب کودک، نوجوان و جوان با موضوع سبک زندگی اسلامی و سیره اهل‌بیت تولید و منتشر شده است، گفت: مجموعه این کتب در قالب‌های مختلف از جمله مجموعه داستان‌های سبک زندگی اسلامی برای کودکان، رمان‌های چهارده معصوم، مجموعه داستانهای کوتاه علمای برجسته شیعه و سبک زندگی شهدای برجسته انقلاب اسلامی، مجموعه داستان‌های کوتاه از زنان برجسته جهان اسلام در انتشارات زائر به چاپ رسیده یا در حال نهایی سازی و چاپ است.

مدیر معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه (س) افزود: یکی از نکات مهم موردنظر پژوهشکده این است که به موضوعات اجتماعی مانند ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری و فرهنگ مادری و همسری و موضوعات دیگر که دغدغه مردم و مؤمنین است بیشتر پرداخته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha