دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئله الگو آنچنان مهم است که وجود مقدس امام زمان (عج) نیز می فرماید مادرم زهرا(س)برای من الگو است، افزود: اگر سخن از مکتب رفتاری و تربیتی فاطمه(س) داریم به دلیل ظرفیتی است که با تمام وجود در صدیقه طاهره(س) می باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه جمعه در جمع مردم شبانکاره، اظهار کرد: مردم شبانکاره به ولایتمداری، عشق به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و عزاداری و هیئات مذهبی شناخته شده‌اند. مردم خوب این منطقه در تمامی صحنه‌های انقلاب حضور مداوم دارند.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی از خدمات درمانی مناسب حق مردم شبانکاره است، گفت: مدیران باید به وعده‌ها و قول هایی که می دهند جامه عمل بپوشانند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خدای متعال بر ما منت گذاشته است تا نسبت به اهل بیت(ع) شناخت، معرفت و عشق داشته باشیم، گفت: به گفته پیامبر(ص) خداوند تمام خیر و خوبی را یک جا به انسان مومن عنایت کرده است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از مهم ترین شیوه‌های تعلیم و تربیت شیوه الگویی است، افزود: به عبارتی ما در تعلیم و تربیت سخنرانی و نصیحت می کنیم، تا یک مجموعه در مسیر تعلیم و تربیت قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات علاوه بر مسئله تبلیغ لسانی برای اینکه اسلام را مجسم نشان دهیم باید اسوه‌ها را معرفی کنیم.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قرآن مجسّم اسلام است‌، گفت: معرفی اسوه‌ها بعضا از تبلیغ لسانی موثرتر می باشد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: رفتار و سبک زندگی رسول خدا(ص) و نوع معاشرت آن حضرت می تواند برای جامعه الگویی حسنه باشد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه الگو حسنه بودن دارای شروطی است، عنوان کرد: هر کسی نمی تواند ادعا کند رسول خدا(ص) را اسوه خود قرار داده‌ام.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بنابراین باید خدا باور و امید به خدا داشته باشند، باور او به خدا و توحید و قیامت درست و مبدا و معاد را نیز پذیرا باشد؛ همچنین همواره به یاد خداوند باشد.

وی اضافه کرد: انسان هایی که فراوان به یاد خدا هستند و قیامت را باور دارند؛ این ها می توانند پیامبر(ص) را الگو و اسوه برای خود قرار دهند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان موجودی کمال جو است، گفت: فطرت انسان اقتضاء می کند به دنبال بهترین الگو باشد، البته عده ای در انتخاب الگو دچار اشتباه می شوند.

آیت الله حسینی بوشهری فلسفه نزول قرآن را هدایت و پاسخگویی به نیازهای انسان برای رسیدن به قلّه دانست و افزود: بسیاری از داستان‌های زندگی پیامبران الهی ارائه الگو است و داستان سرایی نیست.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه قرآن کتاب قصه نیست و نقش هدایت‌گری دارد، گفت: قرآن در واقع الگوهایی چون حضرت محمد(ص)، ابراهیم، عیسی، نوح، موسی و... را برای ما معرفی می کند.

وی با بیان اینکه مسئله الگو آنچنان مهم است که وجود مقدس امام زمان (عج) نیز می فرماید مادرم زهرا(س)برای من الگو است، افزود: اگر سخن از مکتب رفتاری و تربیتی فاطمه(س) داریم به دلیل ظرفیتی است که با تمام وجود در صدیقه طاهره(س) می باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: جایگاه و منزلت فاطمه(س) آنقدر بالاست که رسول خدا(ص)، امیرالمومنین(ع)، ائمه(ع) و قرآن نیز از صدیقه طاهره(س) سخن می گویند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: فاطمه(س) جلوه حق، صداقت، پاکدامنی و مبارزه با ظلم است و محل رجوع مردم برای حل مسائل شرعی است.

آیت الله حسینی بوشهری با مطرح کردن این پرسش که چرا فاطمه الگو است، گفت: هر کسی و هر چیزی نمی تواند الگو شود؛ الگو باید بر اساس ارزش‌ها و اصالت ها پایه گذاری شده باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: فاطمه(س) بر اساس اصالت ها و انتصاب به پیامبر(ص) و خدیجه کبری(س) و واقعیت‌های زندگی‌اش مکتب رفتاری و اخلاقی برای ما ترسیم کرده ‌است.

وی تصریح کرد: فاطمه زهرا(س) به عنوان یک بانوی فاضله، عالمه و شخصیتی که در اوج عصمت و همتراز با انبیای الهی می باشد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شیعه واقعی دارای خصوصیاتی است، گفت: بنا بر فرمایشات صدیقه طاهره(س) در پاسخ به بانویی که از جانب همسرش برای اینکه آیا شوهرش شیعه واقعی است؛ می گوید به شوهرت بگو: اگر به بایدهای ما عمل می‌کنید و به نبایدهای ما نیز ترتیب اثر می دهید پس شیعه واقعی هستید.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: شیعیان اگر به بایدها و نبایدهای رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) عمل کنند و پایبند باشند، فاطمه(س) به آن‌ها لوح افتخار خواهد داد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: کسانی که محب و دوستدار اهل بیت(ع) هستند، خدای متعال زمینه ای را برای‌شان فراهم می کند تا با عشق ورزیدن به اهل بیت(ع) به قله برسند و شیعه واقعی شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha