شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام حسینی گفت: به فرموده امام صادق (ع) حضرت حضرت فاطمه زهرا (س) الگو و تجلی عظمت خداوند متعال بر زمین و الگو و اسوه ائمه معصومین هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید محمود حسینی امروز در ویژه برنامه گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه (س) در مسجد امام حسین شهر جدید سهند، اظهار داشت: حقیقت ذات حضرت زهرا (س) الهی است و همانگونه که بشر امکان پی‌بردن به ذات اقدس الهی را ندارد، رسیدن به ذات حضرت صدیقه کبری نیز ممکن نیست، چرا که به گفته نبی مکرم اسلام و امام صادق(ع) این بانو از نور عظمت الهی خلق شده و به همین جهت نام زهرا یعنی نور درخشان بر ایشان نهاده شده و حقیقت فاطمه زهرا(س) تنها در قیامت متجلی خواهد شد.

وی ادامه داد: زمانی که حضرت زهرا(س) در محراب عبادت می‌ایستادند، به گفته رسول اکرم نوری به آسمان‌ها ساطع می‌شد که ملائک را مجذوب و مبهوت می‌کرد و امام صادق(ع) می‌فرمایند منظور از لیلة القدر حضرت زهرا(س) است، چون شب قدر شب نزول قرآن صامت است و حضرت زهرا(س) ظرف نزول ۱۱ قرآن ناطق است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) می‌فرمایند حق و باطل به واسطه شناخت حضرت فاطمه(س) از هم تمییز خواهد شد و هر کس بخواهد آیینه تمام نمای حق را بر زمین ببیند و درک کند، باید حضرت زهرا (س) را بشناسد.

وی اضافه کرد: حضرت فاطمه(س) الگو و تجلی خداوند متعال بر زمین است، ایشان الگو و اسوه ائمه معصومین هستند و این در حالی است که در همه ادیان و طبق وعده همه انبیا و اولیای الهی در آخرالزمان، منجی خواهد آمد و زمین را از عدل و داد مملو خواهد کرد اما به فرموده خاتم انبیا (ص)، امام زمان(عج) عصاره همه انبیا و اولیاست و چنین شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را الگو و اسوه خود می‌داند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: بنا به فرموده امام حسن عسگری (ع)، حضرت زهرا(س) حجت الهی بر ائمه معصومین است و رسول خدا فرمودند، خداوند متعال مرا به محبت در حق دخترم امر کرده و هر گاه بخواهم بوی بهشت را استشمام کنم، فاطمه را می‌بویم.

وی خاطرنشان کرد: به عقیده آلوسی از مفسران متعصب و سنی قرآن کریم، حتی در سوره دهر که آیاتی از آن در حق اهل بیت(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) نازل شده و نعمات بهشتی را می‌شمارد، خداوند حرمت زهرای مرضیه(س) را نگه می‌دارد و سخنی از حوریان و همسران بهشتی نمی‌آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: بعد از پیامبر اسلام، حضرت زهرا (س) تنها انسانی است که جبرئیل بر ایشان نازل شده تا هم تسلی غم فراق پدر بزرگوارش باشد و هم ایشان را از برخی اخبار مطلع کند و نتیجه یادداشت محتوای این ملاقات‌ها توسط امیرالمومنین علی (ع) صحیفه حضرت زهرا (س) می‌شود.

وی تأکید کرد: محبت به حضرت فاطمه(س) و اولاد ایشان تنها خواسته نبی مکرم اسلام از اصحاب و یارانشان بود، همان‌هایی که سه روز پس از وفات حضرت محمد(ص) به ساحت دخت دردانه پیامبر اسلام جسارت کردند و امروز نیز امتداد همان جریان در فلسطین بیش از هشت هزار کودک معصوم و مظلوم را به خاک و خون می‌کشد و همانگونه که دشمنانِ زهرای اطهر و علی(ع) را نفرین می‌کنیم، باید رژیم صهیونیستی و حامیان آن را به عنوان یزیدیان زمان و دشمنان بشریت و به‌ویژه مسلمانان را لعن کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha