دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله متقی زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: مهم ترین محور در سبک زندگی حضرت فاطمه(س)، نگاه و رویکرد توحیدی ایشان در همه عرصه هاست.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله متقی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت سالروز شهادت مظلومانه صدیقه کبری(س) اظهار داشت: شاخصه ها و مؤلفه هایی بسیاری در سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س) مطرح است اما با همه‌ی این ها مهم ترین شاخص همان نگاه و رویکرد توحیدی ایشان است و این که هر فعل و گفتار حضرت در راستای کسب رضای الهی و حرکت در این مسیر قابل تحلیل است.

وی همچنین با بیان این که تاکید بر خداباوری و تلاش در جهت کسب رضای الهی، قناعت، ساده زیستی، همسرداری و تربیت فرزند و اخلاق نیکو از جمله مولفه های مهم سبک زندگی فاطمه زهرا(س) است، گفت: رسانه های جمعی به خصوص صدا و سیما باید بتوانند این شاخصه ها و مؤلفه ها را به خوبی برای آحاد مردم به ویژه نسل جدید تبیین کنند چرا که این تبیینگری باعث تقویت اعتقادات جامعه می شود.

وی ادامه داد: البته نباید صرفاً انتظار داشته باشیم که رسانه به ترویج فرهنگ فاطمی بپردازد چه آن که گاهی رسانه با وجود همه کارکردهای ارزشمندی که دارد در انجام این رسالت تا حدی ناتوان است. با این حال بهره گیری درست و هوشمندانه از ظرفیت های رسانه ای و هنری برای تبیین پیام های عمیق دینی و الهی و به خصوص ترویج سبک زندگی اهل بیت(ع) یک ضرورت انکارناپذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین متقی زاده بیان داشت: به خصوص سریال ها و برنامه های نمایشی تلویزیون با توجه به جذابیت هایی که دارند، باید بتوانند در ترویج سبک زندگی دینی موفق باشد که البته این امر نیازمند تلاش و مجاهدت چندین ساله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha