دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: متأسفانه مطالبه رهبری درباره تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم با موازی‌کاری نهادهای فرهنگی و متولی امور قرآنی در کشور بر زمین مانده است و آمار دقیقی از میزان حافظان قرآنی در استان هم وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در محفل انس با قرآن در شهر دوزدوزان شهرستان سراب که به همت کانون فرهنگی هنری ابوذر و دیگر نهادهای فرهنگی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: نیاز امروز جامعه توجه و عمل به آیات قرآنی در تمام شئون زندگی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مهجوریت قرآن در جامعه منجر به بروز آسیب‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی می‌شود، گفت: جامعه قرآنی همواره مردم را به سمت سعادت و زندگی بهتر رهنمون می‌سازد.

وی با طرح این سؤال که آیا توانسته‌ایم جامعه قرآنی به معنای واقعی کلمه را محقق سازیم؟ گفت: متأسفانه مطالبه رهبری درباره تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم با موازی‌کاری نهادهای فرهنگی و متولی امور قرآنی در کشور بر زمین مانده است و آمار دقیقی از میزان حافظان قرآنی در استان هم وجود ندارد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که فهم آیات قرآنی مقدمه عمل به رهنمودهای کلام الله مجید است، اظهار کرد: برپایی محافل انس با قرآن در ایام مختلف سال؛ می تواند آحاد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان را به سمت قرائت و حفظ قرآن کریم سوق دهد.
۱۰ سال از مطالبه رهبر انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن در سال ۱۳۹۰ می‌گذرد اما وضعیت کنونی تربیت حافظان فاصله زیادی با این هدف را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha