دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نرجس شکرزاده

حوزه/ پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: بی شک دوری از سبک زندگی فاطمی، آسیب های فراوانی برای فرد و جامعه به همراه دارد که نباید از آن ها غفلت کرد.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تأکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ زندگی علوی و فاطمی در سطح جامعه ابراز داشت: امیرالمومنین علی(ع) فرمایش جالب و عجیبی در شأن حضرت زهرا(س) پس از شهادت ایشان دارند و می فرمایند:" فاطمه(س) حتی برای یک بار هم مرا ناراحت نکرد و من هم ایشان را برای یک بار هم ناراحت نکردم. "

وی افزود: در ابعاد و عرصه های گوناگون، سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای افراد جامعه ما به خصوص زنان است از جمله در مباحث مرتبط با زندگی زناشویی و چقدر خوب و لازم است که مؤلفه های مربوط به این بحث از سیره و سبک زندگانی حضرت به خوبی استخراج شده و به مردم معرفی گردد.

این پژوهشگر حوزوی همچنین در ادامه با اشاره به این که بر اساس روایات، صدیقه طاهره(س) کوثر اولی است، گفت: ایشان اگرچه در این دنیا عمرکوتاهی داشتند، ولی آثار و برکات زیادی در زندگی ایشان وجود دارد، از جمله فرزندان حضرت که از حیث کمیت و کیفیت منشأ تحولات بسیاری در عالم بوده اند.

وی همچنین با اشاره به فرمایشی از امام زمان(عج) مبنی بر این که "الگو و اسوه من، فاطمه زهرا(س) است"، بیان داشت: موقعی که حضرت حجت بن الحسن(عج) این سخن را بر زبان می آورند، آنچه مسلم است آن است که ما نمی توانیم به معنای واقعی دستورات حضرت زهرا(س) را در زندگی مان پیاده کنیم اما دست کم می توانیم در مسیر ایشان حرکت کرده و در این راستا ثابت قدم بمانیم.

شکرزاده در خاتمه بر لزوم بهره گیری از هنر و رسانه به منظور معرفی و تبیین شاخصه های سبک زندگی حضرت زهرا(س) تأکید کرد و افزود: از آن جایی که رسانه‌ها و هنرمندان وظیفه فرهنگ‌سازی و ارتقای جامعه در ابعاد گوناگون را برعهده دارند، می‌توانند با تبیین زندگی ام ابیها(س) نسبت به الگوسازی برای زنان جامعه اقدام کرده و انسان هایی با ویژگی‌های متعالی تربیت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha