دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید حسین مومنی

حجت الاسلام مومنی، شناخت و معرفت را گره گشای مشکلات اعتقادی دانست و گفت: راه تقرب به اهل بیت(ع) معرفت است تا در آماج بلاها، قدم های خود را محکم برداریم، در غیر این صورت به راحتی حق و امیرمؤمنان(ع) بر سر مال دنیا معامله می شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین مومنی شامگاه یکشنبه در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) با اشاره به نیاز امروز جامعه در خصوص افزایش آگاهی و شناخت نسبت به حضرت زهرا(س) و امیرمومنان(ع) اظهار داشت: امروز شیعه آماج شبهات است و اگر بخواهیم در مقابل طوفان شبهات مقاومت کنیم راهی نداریم به غیر از این که اطلاعات،علم و معرفت خود را نسبت به اهل بیت افزایش دهیم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با بیان روایتی از رسول خدا (ص) در مورد لزوم شناخت امام زمان گفت: پیامبر خدا(ص) در روایتی فرمود "من ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة" بر اساس این روایت مرده ای، مرده جاهلیت است که فرد با ایمان از دنیا نرفته و کسی که با ایمان از دنیا نرود اهل بهشت نیست، لذا اگر فردی امام زمان شناس نباشد بهشتی نیست و این روایت مورد قبول شیعه و سنی است.

وی افزود: علامه امینی(ره) صاحب کتاب الغدیر به جلسه مناظره ۷۰ نفر از علمای اهل سنت دعوت شد و موضوع جلسه نیز ولایت امیرمؤمنان(ع) بود ، در این جلسه علامه بر اساس این روایت سوال نمود که امام زمان حضرت زهرا(س) چه کسی بوده است؟

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خاطر نشان کرد: به روایت پیامبر خدا(ص)، حضرت زهرا (س) سیده نساء اهل الجنه است و اگر فاطمه (س) امام زمان نداشته باشد دیگر نمی‌تواند بهشتی شود، در حالی که نه تنها فاطمه (س) بهشتی است بلکه سرور زنان اهل بهشت است.

حجت الاسلام مومنی به ناتوانی علمای اهل سنت در پاسخ به این سوال علامه امینی اشاره کرد و افزود: طبق منابع اهل سنت نیز نمی توانند بگویند امام زمان، حضرت زهرا(س) خلیفه است ، زیرا در کتب اهل سنت آمده است که وقتی آن دو نفر نزد حضرت زهرا(س) رفتند حضرت روی خود را از آنها برگرداند و تا آخر عمر از آنها رضایت نداشت و نسبت به آنها غضبناک بود.

وی عنوان کرد: تنها فردی که می تواند امام زمان، حضرت باشد کسی جز امیرمومنان(ع) نیست و لذا علمای اهل سنت راهی نداشتند به غیر از آن که اظهار کنند امام زمان حضرت فاطمه(س)، امیرمومنان علی (ع) است و این سوال امروز نیز در بین اهل سنت پاسخ ندارد.

حجت الاسلام مومنی یکی دیگر از شاخصه های اصلی حقانیت ولایت امیرمومنان(ع) را، روایت شهر علم عنوان کرد و ادامه داد: ممکن است یک زمان فضا را غبار بگیرد و تعصب، لجاجت وعناد باشد و طرف مقابل قبول نمی کند، اما این مسئله با فردی که حق و باطل را نشناسد فرق می کند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، شناخت و معرفت را گره گشای مشکلات اعتقادی دانست و گفت: راه تقرب به اهل بیت(ع) معرفت است تا در آماج بلاها، قدم های خود را محکم برداریم، در غیر این صورت به راحتی حق و امیرمومنان(ع) بر سر مال دنیا معامله می شوند.

وی خاطر نشان کرد: ۴ هزار دینار طلا شبانه به درب خانه ابوذر بردند تا دست از علی (ع) بردارد ، اما ابوذر خندید و گفت به خدا قسم اگر تمام دنیا را به من بدهید دست از علی (ع) بر نخواهم داشت ، امیرمومنان(ع) در این باره فرمود زمانی که ابوذر ۴ هزار دینار را رد کرد، سه شبانه روز بود که در خانه یک قرص نان نداشت.

حجت الاسلام مومنی اظهار کرد: قدم ها در صورتی محکم می شود و جایی ثابت می شود و برق طلا و زیور آلات دنیا زمانی انسان را فریب نمی دهد که انسان، علی (ع) را شناخته باشد و بداند اهل بیت با دنیا و عقبی قابل مقایسه نیست و این بالاترین سرمایه برای انسان است و با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha