یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه لحظه ‌لحظه سربازی در نظام اسلامی عبادت است، گفت: در ایران سربازی برای حفظ و حراست از اسلام، کلمه‌ی توحید، قرآن کریم و گسترش و نشر فرهنگ آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، امروز با حضور در جشنواره حضرت علی اکبر(ع) که به‌مناسبت روز سرباز برگزار شد، گفت: مفهوم جوان و جوانی در قرآن و روایات جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: سربازان بهترین سال‌های عمرشان را در خدمت اسلام، نظام اسلامی و قرآن هستند؛ نظامی که حاصل خون شهدا و فداکاری آن‌ها است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه جوان را جوان می‌نامند چون زمینه جوانمردی در او فراهم است، عنوان کرد: جوان اگر بخواهد به کسی کمک کند، بدون تعلل و بی‌اختیار به امداد او می‌شتابد، این همان روحیه‌ی جوانمردی است و صدالبته که مختص‌ دوره جوانی و فراتر از جنسیت است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن، وفای به عهد با خدا در حفظ اسلام را نشانه‌ی روحیه‌ی جوانمردی می‌داند، اظهار داشت: خداوند سبحان توبه‌ی جوان را به‌ محض ابراز پشیمانی از خطا می‌پذیرد. خداوند از جوان انتظار دارد که توان و انرژی جوانی را برای پیشبرد دین صرف کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه لحظه ‌لحظه سربازی در نظام اسلامی عبادت است، گفت: در ایران اسلامی سربازی برای حفظ و حراست از اسلام، کلمه‌ی توحید، قرآن کریم و گسترش و نشر فرهنگ آن است.

وی حضرت علی اکبر(ع) را بهترین الگوی جوانان خواند و گفت: دوران جوانی به‌زودی می‌گذرد و عمر به‌ سرعت به پایان می‌رسد، انسان زیرک، نیت می‌کند که خدمت صرفاً برای رضای خدا باشد، این‌گونه همیشه خود را در محضر خدا می‌بیند و خداوند رحمان نیز، زمینه‌ی پیشرفت را برای او به ‌بهترین شکل ممکن فراهم می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha