یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1126353
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه / نشست وحدت حوزه و دانشگاه در کتابخانه حوزه علمیه خواهران بندرعباس به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان امروز، با دعوت از دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، نشست وحدت حوزه و دانشگاه در کتابخانه حوزه علمیه خواهران بندرعباس به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان امروز، با دعوت از دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی برگزار شد.

این نشست با توجه به منویات مقام معظم رهبری که وحدت حوزه و دانشگاه را از مهمترین نعمت‌های انقلاب برشمردند و قدم نهادن در این راه برای وحدت بیشتر را جزء وظایف هر دو نهاد می‌دانند، برگزار شد.

وحدت حوزه و دانشگاه بستر وحدت علم و دین است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در راستای این هم افزایی و وحدت بین حوزه و دانشگاه از دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی بندرعباس برای بازدید از کتابخانه حوزه علمیه خواهران و آشنایی دانشجویان با اساتید حوزه و برگزاری دوره نویسندگی، دعوت به عمل آورد.

خانم عباسی در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی مدارس علمیه خواهران، اظهار داشت: همه باید به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته و مستقل که دارای سه مولفه امام، الگو و ملت شاهد است، حرکت کنیم، این ملت باید باعث تحول در تمام جهان و هویت بخشی به آن شود.

وی با تأکید بر اینکه در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه باید این دو نهاد علمی را از همه جهات به هم نزدیک‌ کنیم، گفت: از لحاظ اخلاق حاکم بر هر دو سیستم و ساماندهی حاکم و محتوا، وحدت حوزه و دانشگاه بستر وحدت علم و دین است، بنابراین برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید این پیوند محقق شود.

وحدت حوزه و دانشگاه بستر وحدت علم و دین است

سپس خانم احمدی معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان نیز با تأکید بر اهمیت توجه به مسئله پژوهش، اظهار کرد: طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سطوح مختلف سطح دو، سه و چهار در استان هرمزگان مشغول به تحصیل بوده و علاوه بر نگارش مقاله پایانی و پایان نامه‌های خود در بخش پژوهش‌های تحصیلی به انجام فعالیت‌های پژوهشی فرا تحصیلی مثل چاپ مقاله، کتاب و خصوصا نویسندگی زندگینامه شهدا پرداخته‌اند.

وی تصریح کرد: شما دانشجویان می‌توانید با استفاده از منابع کتابخانه و راهنمایی اساتید، دست به قلم شده و آثاری را خلق کنید.

در ادامه خانم گلستانی استاد حوزه علمیه در کارگاه تخصصی نویسندگی به تدریس اهم مباحث نویسندگی و خلاصه نویسی پرداخت و دانشجویان نیز به صورت عملی، تکالیف خود را ارائه کردند.

وحدت حوزه و دانشگاه بستر وحدت علم و دین است


در این دیدار دانشجویان از کتابخانه حوزه علمیه الزهرا(س) بندرعباس بازدید و از راهنمایی‌های کتابدار برتر کشوری خانم عباسلو بهره برده و عضو کتابخانه شدند.

همچنین دانشجویان با گوشه‌ای از فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی طلاب آشنا شدند و که در پایان ضمن اظهار خوشحالی، حضور در این نشست را زمینه ساز ایجاد انگیزه برای نوشتن و حس خوب معنویت عنوان کردند.

وحدت حوزه و دانشگاه بستر وحدت علم و دین است


در پایان هدایایی فرهنگی به عنوان یادبود به دانشجویان اهدا شد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha