شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تصریح کرد: اگر پژوهش نباشد تولید علم متوقف می شود. پژوهش مایه حیات منظومه علمی است و به صورت رسمی در حوزه، پایگاه و جایگاهی نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر ظهر امروز در دیدار معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: پژوهش، مقوله مبارکی است و از ویژگی‌های علمای اهل شیعه توجه به مقوله پژوهش و تولید آثار و باز کردن پنجره موضوعات و گزاره های جدید و تولید مسئله و حل مساله است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: اگر پژوهش نباشد تولید علم متوقف می شود. پژوهش مایه حیات منظومه علمی است و به صورت رسمی در حوزه پایگاه و جایگاهی نداشته است.

وی با بیان اینکه محصولات پژوهشی خوبی در حوزه وجود داشته اما چون جایگاهی حوزه در عرصه پژوهش نداشته چندان مورد توجه واقع نشده است گفت: علما و بزرگان در سالیان گذشته خود به تنهایی پژوهش می کردند اما هیچگونه حمایتی نمی شدند.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر حمایت از پژوهش ابراز داشت: در استان جشنواره علامه بلادی بوشهری، استان را در عرصه پژوهش متحول کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: در تاریخ استان بوشهر علمای آن دارای تألیفات فوق العاده و نوآوری زیادی بوده است. از زمان مرحوم ابن نوح سیرافی تا کنون هزار و ۲۰۰ کتاب نوشته شده است اما اکنون در طول برگزاری ۹ ساله جشنواره علامه بلادی بوشهری، حدود ۲ هزار و ۷۰۰ مقاله تولید شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر افزود: این جشنواره باعث شده که بسیاری از افرادی که درجشنواره خوارزمی قم برتر می شوند، از همین طلاب بوشهر هستند.

وی بیان داشت: تولید محصولات پژوهشی کاری دیگری بود که طی چند سال اخیر انجام شده است همچون چاپ کتاب اعلام العلماء، و نیز کتاب تصانیف العلما که در شرف چاپ است. علاوه بر این کتاب علمای بوشهر تحت عنوان علما الابرار چاپ شد.

امام جمعه بوشهر از تدوین کتاب تاریخچه نماز جمعه بوشهر خبر داد و اظهار کرد: در این استان ۲۶۰ سال است که نماز جمعه اقامه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: کتاب الاسناد که همه اسناد علمای استان در آن جمع آوری شده است در دست تدوین است، با این وجود در آغاز کار هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha