یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با شیخ زکزاکی

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با شیخ زکزاکی دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، استاد رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) روز دوشنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲ با حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ ابراهیم زکزاکی دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار صمیمانه که حجت‌الاسلام والمسلمین معینیان، معاون بین‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و حجت‌الاسلام والمسلمین قاضوی، معاونت توسعه مدیریت و منابع این مجمع نیز حضور داشتند، استاد رمضانی با ابراز خرسندی از دیدار با شیخ ابراهیم زکزاکی با اشاره به روزهایی که ایشان تحت حملات ناجوانمردانه قرار گرفته و زندانی شدند، از ایشان به عنوان «مُصلِح دربند» یاد کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) دیدار با شیخ زکزاکی و خانواده ایشان را بسیار خوشحال‌کننده خواند و افزود: همواره مشتاق دیدار با شما بوده‌ایم و علاقه قلبی به حضرتعالی داریم. شما از مؤثرترین شخصیت‌ها در گسترش فرهنگ شیعه هستید. این افتخار بزرگی برای شماست که جزو سربازان بزرگ امامین انقلاب بوده و هستید.

وی ضمن تجلیل از تلاش‌ها و مجاهدت‌های شیخ زکزاکی در نیجریه برای گسترش فرهنگ تشیع، ایشان را مصداق حقیقی مجاهد فی‌سبیل‌الله دانست و ابراز امیدواری کرد مجاهدت و راه شیخ زکزاکی ادامه یابد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: اتفاقات بزرگی در دنیا در حال رخ دادن است. این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی(عج) منتهی خواهد شد و ان‌شاءالله عدالت مهدوی دور نیست.

استاد رمضانی در بخشی از این دیدار به تشریح بخشی از فعالیت‌های مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) پرداخت و گفت: بخش‌های مختلفی در مجمع فعالیت می‌کنند که از آن جمله دانشنامه ویکی‌شیعه به ۲۲ زبان، خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ به ۲۷ زبان، شبکه ماهواره‌ای ثقلین و همچنین دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) است که از ۲۹ ملیت در آن تحصیل می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع) با اشاره به آیین رونمایی از تازه‌های نشر مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) نیز اظهار کرد: قرار است که طی روزهای آینده از یکصد و ده جلد کتاب به ۲۲ زبان و پنج کتاب گویا رونمایی شود. چند هفته بعد هم مراسم رونمایی از ۳۳ جلد کتاب به زبان‌های فارسی و عربی در مورد حضرت ابوطالب(ع) را داریم که تاکنون کسی این فعالیت را نداشته و تلاش می‌کنیم یکی از مراجع عظام تقلید در این مراسم حضور یابند.

وی گفت: در حال حاضر مبلغان بومی با مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) همکاری می‌کنند که بخشی از این مبلغان از قاره آفریقا هستند و این ظرفیت بزرگ و فرصتی مغتنم است. تحولات زیادی در بخش‌های مختلف مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) رخ داده و این مجمع بسیار فعال شده است. همچنین شاهد فعال شدن بیشتر مجامع محلی در کشورهای مختلف جهان بودیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) همچنین با تجلیل از فداکاری‌های همسر شیخ ابراهیم زکزاکی، از خدای متعال برای این بانوی مجاهد سلامتی مسئلت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ ابراهیم زکزاکی نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با اشاره به رسالت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: این مجمع برای حمایت از شیعیان در ابعاد مختلف و پشتیبانی از آنها به خصوص در زمینه نشر مکتب اهل بیت(ع) تاسیس شد. مکتب اهل‌بیت(ع) پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برای ما مجهول بود. آن زمان شیعیان را دارای تفکرات انحرافی می‌دانستند. زمانی که در سال ۱۹۷۳ میلادی دانشجو بودم، استادی در سر کلاس در خصوص عقاید شیعیان سخن می‌گفت و مدعی بود مواردی که مسلمانان حرام می‌دانند، شیعیان آنها را حلال می‌دانند، شما تصور کنید مسلمانی که چنین مواردی را بشنود، چه تصوری در مورد شیعیان پیدا می کند؟

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسلمانان در نیجریه به شدت از این انقلاب تاثیر پذیرفتند و حرکت استبصار در این کشور به وجود آمد، اما دشمنان در نیجریه، شروع به تبلیغات ضد شیعی کردند و اتهامات بی‌اساسی به ما در مورد اهانت به صحابه و برخی از زنان پیامبر(ص) وارد کردند که این اتهامات به خصوص بعد از حادثه زاریا شدت گرفت.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه افزود: در حادثه زاریا به دنبال از بین بردن نهایی ما شیعیان در نیجریه بودند، اما تقدیر خداوند این بود که ما باقی بمانیم و دعوت اسلامی بیش از پیش و قوی‌تر انتشار یابد. آنها کاری کردند که جنبش اسلامی نیجریه قوی‌تر از آنچه که بود، شود. ما اکنون به خاطر استقامت‌ و تعدادمان قوی‌تر از هر زمانی دیگر هستیم. عدد شیعیان در نیجریه چند برابر شده و هیچ کدام از فعالیت‌هایمان در این سال‌ها متوقف نشد، بلکه استمرار یافت. ما این روزها هشتمین سالگرد حادثه زاریا را گرامی داشتیم که مصادف با سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) بود و جمعیت زیادی در شهرهای مختلف نیجریه به این مناسبت به خیابان‌ها آمدند.

شیخ زکزاکی با اشاره به نجات خود از حادثه زاریا اظهار کرد: در آن حادثه، من و همسرم هدف گلوله مستقیم نیروهای نظامی قرار گرفتیم. در آن حادثه من معجزات فراوانی را دیدم و با وجود آتش زدن خانه‌ام و شلیک گلوله‌های جنگی به سمتم، تقدیر این بود که زنده بمانم. من با چشم خودم دیدم که استخوان‌هایم پاره پاره شدند و گلوله هم وارد چشمانم شد، اما دردی را احساس نکردم. هنوز گلوله‌هایی از آن حادثه به خصوص در سرم باقی مانده است. ۶ فرزندم طی سال‌های گذشته به شهادت رسیدند و تنها یکی از پسرانم و دو دخترم باقی ماندند.

دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه با تشکر از تلاش‌های مجمع جهانی اهل بیت(ع) برای دفاع از شیعیان نیجریه اظهار کرد: از این مجمع تشکر می‌کنم که از ابتدای جریان حادثه زاریا در کنار ما بودید. اوضاع برای ظهور آماده است و شما، مقدمات آن را فراهم می‌کنید. هر چه من کردم، توفیق الهی بود و من از خودم کاری نکردم که نمادی برای نشر تشیع باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پایان این دیدار پرچمی مزین به نام مبارک حضرت ولی‌عصر(عج) به شیخ ابراهیم زکزاکی اهدا کرد و از مجاهدت‌های این عالم بزرگ شیعه تقدیر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha