یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عبدالحمید طالبی

حوزه / طالبی تأکید کرد: نگاه جریان‌ساز و عمیق با تأسی به سیره حضرت رضا(ع) و با رویکرد جهاد خستگی ناپذیر در عرصه مرجعیت علمی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد ، عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در آیین اختتامیه سومین کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز شامگاه ۲۹ آذرماه در پردیس خواهران دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار داشت: آنچه که وجود مبارک اهل بیت(ع) را جادوانه و منور کرده از علم و دانش بی پایان آنان نشأت گرفته است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: همه ما باید برای رسیدن به اوج قله علم و ایجاد مرجعیت علمی و همچنین حل مسائل جاری کشور باید به تولید علم داشته باشیم تا جایی که دیگران برای ترجمه آثار ما زبان فارسی را فرا بگیرند.

وی راه رسیدن به مرجعیت علمی در عرصه بین المللی را تأسی به حدیث امام رضا(ع) و احیا و نشر علوم اهل بیت(ع) بیان کرد و ادامه داد: نگاه جریان‌ساز و عمیق با تأسی به سیره حضرت رضا(ع) و با رویکرد جهاد خستگی ناپذیر در عرصه علمی ضروری است، لذا تبیین هدفمند محاسن کلام اهل بیت(ع) در حوزه خبرگان علمی و فرهنگی زمینه ساز رسیدن به مرجعیت علمی است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مؤدب، دبیر علمی کنگره بین المللی امام رضا (ع) و علوم روز هم گفت: در قالب برنامه های علمی کنگره بیش از ۴۰ نشست با حضور پیشتازان علمی در رشته های مختلف و کارگاه های روش تحقیق و پژوهش مبتنی بر تعالیم حضرت رضا(ع) جهت هدایت دانشجویان و پژوهشگران برگزار شد.

وی با اشاره به ارسال ۵۵۰ مقاله علمی به دبیرخانه برگزاری کنگره امام رضا (ع) و علوم روز، خاطرنشان کرد: ۸۰ مجموعه علمی، حوزوی و دانشگاهی معتبر ملی در برگزاری برنامه های علمی کنگره همکاری کرده اند .

سومین کنگره بین المللی امام رضا (ع) و علوم روز با تقدیر از پژوهشگران برگزیده به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha