شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: دین مبین اسلام همه افراد را برای تحقق و عمل به امر به معروف و نهی از منکر سفارش کرده و اگر اقشار جامعه همه خود را موظف به تحقق این واجب الهی کنند، بسیاری از مشکلات فرهنگی حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین امروز در دیدار دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان قزوین، اظهار داشت: دین مبین اسلام همه افراد را برای تحقق و عمل به امر به معروف و نهی از منکر سفارش کرده و اگر اقشار جامعه همه خود را موظف به تحقق این واجب الهی کنند، بسیاری از مشکلات فرهنگی حل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم و در روایات اهل بیت(ع) آمده و همه فریضه‌ها به واسطه امر به معروف و نهی از منکر اقامه می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر شرایط لازم خود را دارد و باید دقت لازم در آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: اولویت و دستور مقام معظم رهبری در اجرای امر به معروف و نهی از منکر به صورت زبانی است و همه باید در آن مشارکت کنند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید همراه با مدارا باشد و بحث مچ گیری و بگیر و ببند در این خصوص مد نظر نباشد تا به اثرگذاری لازم برسد.

وی ادامه داد : هم‌افزایی، همکاری حوزه علمیه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر لازم و ضروری است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: امروز حوزه علمیه استان قزوین به لحاظ آموشی، میدانی، تبلیغی و عملیاتی گام‌های موثری برداشته و این موضوع مهم که مورد تأکید ائمه معصومین(ع) است، از اولویت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد.

وی اظهار کرد: در گذشته حوزه علمیه استان قزوین برنامه‌هایی در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر داشت و این برنامه‌ها در حال حاضر با قوت بیشتر در دست تهیه و برنامه ریزی است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی با بیان اینکه اساتید علاوه بر رسالت تحصیلی، تربیتی و چه طلابی که در سطوح عالی هستند، جلساتی در این زمینه برگزار می‌کنند، گفت: معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان قزوین امروز رسالت و وظایف برون حوزوی و نیروهایی اعم از امین وهجرت داشته که به خوبی فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را در جلسات و فعالیت‌های خود به عنوان اولویت اصلی قرار داده است.

وی ادامه داد: مدیریت حوزه علمیه قزوین در تلاش است با همراهی معاونت صیانت، تبلیغ و تهذیب، اساتید و طلابی که در این عرصه نقش آفرین هستند و بتواند ماموریت‌های این دو نهاد را به خوبی انجام دهند، معرفی کند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: خوب است مسئولین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نشست‌ها و جلسات مختلفی با روحانیون شاغل در ادارات داشته باشند.

حل بسیاری از مشکلات فرهنگی در گرو تحقق امر به معروف در جامعه است


انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha