دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر با بیان اینکه متاسفانه دیپلماسی ورزش جهان تحت سلطه سیستم استکبار جهانی است، گفت: فدراسیون جودو ما که جوانمردانه جلوی یک ظلم جهانی ایستاد به جای اینکه تشویق شود تحریم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عصر امروز در دیدار با رئیس فدراسیون جودو، اظهار داشت: ورزش یک مقوله راهبردی و استراتژیک در هر کشور است، به ویژه ایران که سابقه دیرینه ورزشی دارد و کشوری جوان است.

وی با بیان اینکه ورزش چه در بُعد همگانی و چه قهرمانی یک مقوله بنیادین است، افزود: توجه به ورزش یک توجه راهبردی است که امام و رهبری هم بر آن تأکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، بیان کرد: ورزش همگانی اگر براساس دانش و مدیریت و اجرا نشود محصول آن خلاف اهداف ورزش خواهد بود و در عرصه قهرمانی هم باید مراحل قهرمانی را دانش بنیان طی کرد تا به سرآمد جهانی رسید.

وی با تأکید براینکه توسعه دانش همگانی و دانش پیچیده قهرمانی یک ضرورت است و باید در این زمینه تلاش جدی کنیم، خاطرنشان کرد: ما در رابطه با مدیریت ورزشی نتوانسته‌ایم نیروهایی تربیت کنیم که دانش و تجربه مدیریتی و توانمندی در جهت دهی سازمانی ورزش به اهداف از پیش تعیین شده برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: به سامانه تولید مدیریت دانشی، تخصصی و تجربه پایه در این عرصه با نگاه بین المللی نیاز داریم.

وی افزود: تربیت نیروهای متخصص و کارآمد و توانمند در هر رشته ممکن نیست، مگر اینکه از دوره کودکی و نوجوانی این افراد انتخاب و با اصول پایه عمومی ورزش آشنا شوند و بعدها رشته تخصصی خود را انتخاب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، سن قهرمانان برخی رشته‌های ورزشی را بالا دانست و عنوان کرد: باید در راستای پایین آوردن سن قهرمانان ورزشی حرکت کنیم که نیازمند توجه به ورزش پایه است.

وی با بیان اینکه در زمینه اعتبارات ملی و استانی و اسپانسری باید توانمند شویم، خاطرنشان کرد: ورزش در شرایط کنونی هم در رابطه با زیرساخت‌ها و هم سخت افزار و هم بودجه جاری برای استخدام‌ها و جوایز و برگزاری مسابقات یک مقوله پرخرج است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: یکی از مشکلات در عرصه مدیریت ورزش، کمبود اعتبار است که بسیاری از تیم‌های ما در فضای ملی و بین المللی دچار مشکل هستند.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت اخلاقی و فرهنگی ورزش، بیان کرد: ما ورزش را در ایران به عنوان ورزش پهلوانی و جوانمردی و با شخصیت‌هایی همچون پوریای ولی و تختی می‌شناسیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با اشاره به اینکه روحیه مردم داری و عرق به وطن نکته مهمی است و اخلاق ورزشی یکی از مهم‌ترین ارکان تاریخ و حیات یک ورزشکار است، تصریح کرد: در ورزش قهرمانی، قهرمانی شدن بسیار سخت اما قهرمان ماندن بسیار سخت‌تر است.

وی با بیان اینکه متاسفانه دیپلماسی ورزش جهان تحت سلطه سیستم استکبار جهانی است، اظهار کرد: فدراسیون جودو ما که جوانمردانه جلوی یک ظلم جهانی ایستاد به جای اینکه تشویق شود تحریم شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: ورزش جهان به دیپلماسی زشت استکباری آلوده شده و باید با آن مقابله کرد که یکی از بهترین راه‌ها عدم مسابقه با جرثومه‌های رژیم اشغالگر قدس در صحنه‌های مسابقات ورزشی است که ورزشکاران ایران و خط مقاومت این گونه اقدام کرده‌اند که با این شرایطی که پیش آمده این موضوع سراسری خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha