دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
برگستان

حوزه/ مدیرکل شبکه‌سازی و راهبری فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: گزارش تجمیعی فعالیت‌های مسئله‌محور کانون‌های دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با هدف ارائه مدلی برای کنش اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی مبتنی بر حل مسئله‌ در محیط‌های فرهنگی ـ تبلیغی مبلغان و دانش‌آموختگان، تدوین و منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مرتضی برگستان، عنوان کرد: در راستای تشریح نقش خدمت، نیازمند شناخت‌ مبسوط تری از وضعیت‌ مختلف مبلغان و دانش آموختگان در جامعه هدف هستیم.

وی با بیان اینکه به دنبال پاسخ به سؤالاتی از قبیل؛ کدام مسئله اجتماعی به چه میزان فراوانی دارد؟ با کدام متغیرهای مرتبط است؟ کنشگران طلبه با امکانات و محدودیت‌هایی خود، بر کدام مؤلفه می‌توانند بیشترین تأثیر را داشته باشند؟ توزیع جغرافیایی این منطقه‌ها و مسئله‌ها چگونه است؟ چه طرح هایی با چه نهادهایی در این زمینه رقم خورده است؟ اظهار کرد: در این مرحله، قصد داریم با هدف تمرکز بر ثبت گزارش فعالیت‌های گروهی و تحلیل‌های فعالیت‌های موجود با محوریت حل مسئله اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی، به گزارشی متقن و به توصیف و تبیینی دقیق از عملکرد کانون های رهپویان کوثر (دانش‌آموختگان) به منظور حمایت از ایشان برسیم.

مدیرکل شبکه‌سازی و راهبری فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: در گام نخست این سند متمرکز بر کانون‌های دانش‌آموختگان، دارای مجوز و پروانه فعالیت است؛ اما در گام‌های بعدی به‌تمامی کانون‌های فعالیت مسئله‌محور گسترش پیدا می‌کند.

وی با تشریح فرآیند تدوین این گزارش، بیان کرد: ابتدا فرم های "ثبت گزارش" تحلیل، پس از جلسات کارشناسی و تأیید گروه اندیشه ورز تنظیم گردید و در سامانه پل بارگذاری شد؛ سپس همکاران ما در ستاد، با تمامی دبیران کانون های دارای مجوز، تماس داشته و مقرر گردید که دبیران در مرحله ی اول تمامی گزارشات موجودشان را ارسال نمایند تا در گام بعدی تمامی گزارش های فعالیتی ایشان، ملاحظه و اهم فعالیت هایشان احصا شود.

وی ادامه داد: پس از احصای مسائل، مجددا با تمامی دبیران دارای مجوز، تماس حاصل شد تا در یک مصاحبه نیم-ساخت‌یافته و مشارکت دبیران، به چند کلان طرح یا عنوان فعالیتی برسیم. پس از احصای کلان عناوین فعالیتی، تمامی دبیران ملزم به تکمیل فرم ها در سامانه پل شدند که تاکنون با همت دبیران کانون های دانش اموختگان، نزدیک به هفتاد درصد از ایشان در این طرح مشارکت داشتند.

برگستان با اشاره به ضرورت دستیابی به مدل قابل ارائه برای حضور اجتماعی بانوان مبلغه، گفت: پس از تکمیل تمامی گزارشات، انتظار می‌رود تا توصیفی کامل، متناسب و تخصصی حاصل شود و پس از مطالعه موشکافانه‌ آن، تحلیلی نسبتا جامع از روند تمرین حل مسئله اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی بدست آید تا بتوان در آینده‌ی نزدیک به یک مدل قابل ارائه از حضور اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی، مبلغان بانو دست پیدا کرد.

وی تصریح کرد: همکاران اداره کل شبکه‌سازی و راهبری فرهنگی، در تمامی مراحل، همراه و به نحوی مربی دبیران کانون‌های دانش‌آموختگان هستند و تلاش دارند فرآیند احصاء مسئله و تدوین گزارش خود به یک دوره‌ی آموزشی برای مدیران این تشکل‌ها تبدیل شود.

مدیرکل شبکه‌سازی و راهبری فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران قصد دارد با تدوین این گزارش، مدلی برای برنامه‌ریزی و انجام مسئله‌محور فعالیت‌های مبلغان و دانش‌آموختگان ارائه دهد.

وی با اعلام این که هم‌اکنون تدوین این گزارش در مراحل نهایی تجمیع فعالیت‌ها است، اظهار امیدواری کرد که پس از تجمیع و انجام فرآیند تحلیل نهایی، نسخه اولیه این سند قبل از بهمن ماه به‌صورت الکترونیک منتشر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha