یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اهدای کتاب نیم‌روز عاشورا به بیت آیت الله العظمی صافی(ره)

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی گفت: احیاء و تجدید چاپ کتاب «نیم‌روز عاشورا» خدمتی ارزشمند به آستان مقدس حسینی علیه السلام و قیام آن حضرت است و لازم است این کتاب و امتیازات آن جهت استفاده علاقه مندان شعر و ادبیات و تاریخ بصورت گسترده تر معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نمایندگان عتبه مقدسه حسینی در موسسه وارث الانبیا در قم با حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن صافی گلپایگانی دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام هاشمی تنکابنی مدیر روابط عمومی موسسه وارث الانبیاء با گرامیداشت مقام علمی و عملی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی(ره)، گفت: اکنون که در ایام سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره قرار داریم افتخاری شد که کتاب فاخر «نیم روز عاشورا» که مورد توجه و سفارش ایشان بود را احیا و تجدید چاپ نماییم و دوست داشتیم که این اثر را به ایشان تقدیم کنیم ولیکن در فقدان آن مرجع عالیقدر با افتخار این اثر را به خلف صالح ایشان تقدیم می نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی هم ضمن تقدیر و تشکر از حجت الاسلام هاشمی تنکابنی و همراهان، گفت: این اثر ارزشمند به نام «نیم‌روز عاشورا» اشعار شاعر محترم مرحوم آقای محمد بیریای گیلانی است و همانطور که خود ایشان هم قید کردند بعد از مدت چهار سال مطالعه که بنا بوده کتابی تاریخی در مورد قیام عاشورا بنویسد به سفارش برخی دوستان خود، اثرش را در قالب شعر مثنوی به نام نیم‌روز عاشورا سراییده است .

وی ادامه داد: این شاعر گرانقدر مدتی را در شهر گلپایگان که مهد علما و ادبا بوده سپری کرده و والد مکرم ما آیت الله العظمی صافی که هم عالم و هم ادیب بودند در جلساتی که ادیبان و شعرای بزرگ از نقاط مختلف درخدمت جدّ ما مرحوم آیت الله آخوند ملامحمد جواد صافی رضوان الله علیه می رسیدند و از محضر علمی و ادبی ایشان کسب فیض می کردند با مرحوم بیریای گیلانی شاعر این اثر آشنایی پیدا می کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: احیاء و تجدید چاپ این کتاب خدمتی ارزشمند به آستان مقدس حسینی علیه السلام و قیام آن حضرت است و لازم است این کتاب و امتیازات آن جهت استفاده علاقه مندان شعر و ادبیات و تاریخ بصورت گسترده تر معرفی گردد.

در ابتدای این کتاب مقدمه ای از حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن صافی گلپایگانی به در خواست موسسه وارث الانبیاء درج گردیده که در قسمتی از آن چنین آمده است: «همانطور که هرکدام از آیات خداوند متعال در آسمان ها وزمین کتابی بزرگ و معرفت بخش است، اشعار شاعران موحد و ولایی در ستایش خدا و بیان عظمت آفرینش الهی و مدایح و مراثی پیغمبر مکرم و اهل بیت آن حضرت به خصوص حضرت سیدالشهدا علیه السلام بینش بخش و موجب هدایت و سعادت است از جمله این اشعار، سرودهای روح افزا و والای شاعر ارجمند مرحوم محمدبیریای گیلانی است. حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در طول حیات با برکت خویش و به خصوص در این اواخر اشعار ایشان به ویژه راجع به حضرت سیدالشهدا و اصحاب آن حضرت علیهم السلام را مکرر می‌خواندند و اشک می‌ریختند و تحسین می‌کردند».

انتهای پیام

میزبانی بیت آیت الله العظمی صافی(ره) از «نیم‌روز عاشورا»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد جوادی FR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    روح و رضوان الهی بر آیت الله صافی
  • احمدى NL ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    بسيار عالى