یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست با طلاب

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست طلاب این استان در قم با تأکید بر اینکه تمرکز حوزه‌های علمیه متناسب با آرمان‌های جهانی انقلاب اسلامی باشد، گفت: متناسب با این نگاه و مسئولیت باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و نیرو تربیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج،حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، امروز در نشست مجمع طلاب کهگیلویه و بویراحمد که در قم برگزار شد اظهار داشت: نقشه‌های دشمنان همیشه با حضور به موقع مردم نقش بر آب شده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مسئولیت طلاب در قبال خنثی‌سازی اهداف دشمنان مضاعف است.

وی در خصوص مسائل کهگیلویه و بویراحمد و چالش‌های موجود گفت: استان ما به دلیل ماهیت عشیره‌ای و قبیله‌ای شرایط خاص دارد و هر اتفاقی بیفتد سر و صدای بیشتری ایجاد می‌کند، البته قبیله گرایی یک سری حسن ها و مزایا هم دارد؛ آن چنانکه افراد پایبندی بیشتری به هویت و اصالت خود دارند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: متأسفانه به دلیل کمبود مٌبلغ در برخی از مناطق، مردم احکام را به درستی نمی‌دانند.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم نسبت سنجی کنیم کار خوب می شود؛ منتهی جای کار بیشتری دارد.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: انتصاب‌ ها باید بر اساس شایستگی، تعهد و تخصص باشد و اگر مبنای انتصاب این باشد هم روند کار مجموعه‌ها بهتر و نیز میتوان نظارت‌ها دقیق‌تر بر مدیریت استانی داشت.

وی ادامه داد: عدم‌ ثبات مدیریت صدمات جبران ناپذیری به همراه دارد، باید انتخاب ها و انتصابات آگاهانه و هوشمندانه و با معیار شایسته سالاری باشد تا شاهد این همه تغییر مدیریت ها در بازده زمانی کم نباشیم، متأسفانه در برخی ادارات طی دو سال، سه مدیر تغییر پیدا کرده و این موضوع برای مجموعه و حتی برای استان خسارت‌ بار است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه، نشست های علما را باعث ایجاد وحدت، همفکری و همدلی دانست و گفت: یکی از عوامل مقاومت انقلاب در برابر همه توطئه‌ها به خاطر حمایت علما از انقلاب است. اینکه علما انقلاب را می‌خواهند و تبلیغ می‌کنند، هم صدایی آنها را با رهبری معظم انقلاب و سیاست‌های نظام را نشان می دهد.

وی با اشاره به مشکلات طلاب تأکید کرد: اسکان مبلغین باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

امام جمعه یاسوج افزود: تمرکز حوزه‌های علمیه باید متناسب با آرمان‌های جهانی انقلاب اسلامی باشد. متناسب با این نگاه و مسئولیت باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و نیرو تربیت کنیم.

رویکرد حوزه‌های علمیه متناسب با آرمان‌های جهانی انقلاب اسلامی باشد

حجت الاسلام و المسلمین حسینی حوزه های علمیه را مرکز ثقل انقلاب خواند و با بیان اینکه باید طلبه در تراز انقلاب اسلامی و اسلام و تشیع تربیت کنیم، افزود: جمهوری اسلامی امروز در دنیا حرف اول را می‌زند و به همین خاطر دشمنان در جهت تضعیف و شکست انقلاب اسلامی نقشه طراحی می‌کنند.

استعداد سنجی و توجه به نخبگان و تجلیل از نخبه‌های طلبه از دیگر مواردی بود که نماینده ولی فقیه بر آن تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه بی‌توجهی‌ها، دلسردی نخبگان را به همراه دارد، افزود: نه تنها نخبگان، گاهی اوقات مردم نیز دلسرد می‌شوند. البته بخشی از این دلسردی ها به تبلیغات شدید دشمنان برمی‌گردد. آن‌قدر فشار روانی روی افکار عمومی اتفاق می‌افتد که فرد احساس می‌کند فردا نظام سقوط می‌کند!

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب را عده‌ای نمی‌خواهند ببینند، ادامه داد: اگر جایی اشکال و نقصی وجود دارد ما مسئولین باید مرتفع کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خاطرنشان کرد: امروز دشمن متوجه شده آن چیزی که قدرت‌های جهانی را در هم شکست، نظام جمهوری اسلامی بوده؛ چرا که در دنیا حرف برای گفتن دارد و همه قدرت‌ها را به چالش می‌کشد.

وی اضافه کرد: امروز در کف همه خیابان‌ها شعار آزادی قدس و محکومیت اسرائیل جنایتکار را سر می‌دهند و این یعنی حرف جمهوری اسلامی.

دشمن به این نکته پی برده که ولایت فقیه ظرفیت قدرتمندی است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: دشمن به این نکته پی برده که ولایت فقیه ظرفیت قدرتمندی است که به اذعان خودشان اگر جلوی آن را نگیرند، همه قله ها را فتح می کند و عالم گیر می شود، بنابراین برای شکستن این قدرت، به تحریم، تهدید و فشار روی می‌آورند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد حضور طلاب در عرصه های مختلف را منشاء تحول دانست و گفت: جذب طلاب در آموزش و پرورش بنا بر نیاز جامعه بود و مقرر شد آیین‌نامه‌ای تدوین شود تا طلابی که جذب آموزش و پرورش می‌شوند، ملبس بمانند و شأن و هویت حوزوی خود را حفظ کنند. اصل هم همین است که طلبه هویت خود را حفظ کند و شاخص باشد و فرهنگ حوزه را در مدارس نهادینه کند.

وی بیان کرد: اگر طلبه، هویت حوزوی خود را از دست بدهد دیگر نمی‌تواند منشأ تحول شود. حوزه علمیه ظرفیت بزرگی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است. معتقدم طلبه باید در مسیر کار فرهنگی قدم بردارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مصنف IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    طلبه بعد از ورود به آموزش و پرورش، حوزه علمیه تمام حقوق و امتیازات آن را کان لم یکن تلقی می‌کند و سوابق چندین ساله تحصیلی و تبلیغی و... او را صفر می‌کند. انگار مصداق آن آیه است که ان السیئات یذهبن الحسنات