دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: قابل تکرار بودن فتنه‌ها از مهمترین عبرت‌ها است و در هر زمان ممکن است خواص دچار این خطا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا پیش از ظهر امروز در مراسم ۹ دی در مصلی جمعه بوشهر اظهار داشت: در طول تاریخ با فتنه‌های متعدد و مختلفی مواجه بوده‌ایم و این فتنه‌ها نقاط مشترکی با هم دارند.

وی با بیان اینکه فتنه‌ها نیز مانند جنگ‌ها، سخت و نرم دارند افزود: فتنه‌های سخت همراه با درگیری و اغتشاش و فتنه‌های نرم به دنبال اندیشه‌ها و نگرش‌ها است؛ مقدمه فتنه سخت، فتنه نرم است همانگونه که در فتنه ۸۸ از هشت ماه قبل آرام‌آرام مقدماتی چیدند و زمینه‌ساز فتنه شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما در دوران تاریخ و در عصر انبیا نیز فتنه‌های زیادی داشته‌ایم عنوان کرد: ما باید با جمع‌بندی از تاریخ عبرت‌هایی بگیریم که ما را واکسینه کند و یکی از اولین عبرت‌ها، جایگاه مثبت و منفی خواص در فتنه‌هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر اینکه مردم باید به این دو نقش توجه کنند تا مبادا در دام خواص بی‌بصیرت بیفتند بیان کرد: عملکرد خواص شامل عوامل مباشر یعنی دست‌اندرکاران، طراحان و مجریان اصلی فتنه، عوامل راضی، ساکت و پشتیبان و آخرین مورد مجاهدین در جهت مقابله با فتنه با پیروی از محور حق یعنی رهبری است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه «وای بر خواصی که بین دو جبهه، نفهمد حق و باطل کجاست» به نقش افشاگری حضرت فاطمه زهرا(س) در فتنه های آن دوران اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از بزرگترین امتیازات این انقلاب حضور زنان است، آن‌ها جهادگرانی هستند که اجر و مزدشان از کسانی که در هشت سال دفاع مقدس جنگیدند کمتر نیست، بنابراین عملکرد خواص را جلوی خود بگذارید و راه صدیقه اطهر را پیش بگیرید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه چند لایه بودن فتنه از دیگر ویژگی‌ها و عبرت‌هاست گفت: یک فتنه شامل لایه پنهانِ پنهان، لایه نیمه پنهان، لایه روی صحنه و لایه کف خیابان است و فتنه ٨٨ نیز از این دست بود.

وی پیچیدگی را یکی دیگر از عبرت‌های فتنه‌ها عنوان کرد و گفت: هنر مردان و زنان خدا این است وقتی که همه چیز غبار آلوده است بفهمند، ما نمی‌توانیم بی‌طرف باشیم و هرکه با ما نیست چه سکوت کند و چه راضی باشد علیه ماست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی اضافه کرد: قابل تکرار بودن فتنه‌ها از مهمترین عبرت‌هاست و در هر زمان ممکن است خواص دچار این خطا شوند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه حق حاکمیت با خدا و قدرت حاکمیت با مردم است اظهار کرد: مردم ایران باید بدانند دنیا در حال جابجایی قدرت است و نقش ما بسیار مهم بوده و تک‌تک رأی شما برای این کار موثر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: بدانید ایران در این معادلات نقش دارد و حضور مردم تعیین کننده است، شرکت در انتخابات هم حق و هم یک تکلیف است و همه چیز موقع امتحان مشخص می‌شود.

وی در خصوص پاسداری از انقلاب گفت: می‌دانیم حق با مردم است و مشکلاتی وجود دارد اما نباید مصالح نظام را با مصالح زندگی گره بزنیم. دشمن به ما طمع دارد و ما باید دشمن را با هدفمند رأی دادن، مأیوس کنیم چرا که این فتنه‌ها قابل تکرار است.
پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha