دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اسلام به کشاورزی و منابع طبیعی نگاه خاصی دارد که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با عباسعلی نوبخت معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی کشور ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: روز ۹ دی که روز بصیرت است را گرامی می‌داریم. همچنین به عنوان حوزه از تمام اقدامات انجام شده در مسیر طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت قدردانی می‌کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه تمام مسئولان و مردم باید به موضوع محیط زیست به عنوان یک اولویت اهمیت بدهند، مطرح کرد: خوشبختانه در برنامه‌ توسعه هفتم، فصلی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع از نظر شرعی، اخلاقی دینی مهم است، عنوان کرد: اسلام به کشاورزی و منابع طبیعی نگاه خاصی دارد که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه خودمان را مخاطب این طرح و درختکاری می‌دانیم، خاطرنشان کرد: همیاری و همکاری در فرهنگ‌سازی و اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت باید به عنوان یک اولویت در مدارس علمیه مطرح شود.

وی با بیان اینکه در پژوهش‌ها نیز باید به معقوله فضای سبز توجه شود، تصریح کرد: همچنین شبکه‌های تبلیغی و نهادهای حوزوی باید در خدمت فضای سبز و طرح سبز قرار بگیرند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه باید این قراردادها به خروجی عملیاتی منجر شود، یادآور شد: برای تحقق این هدف باید حوزه و منابع طبیعی فردی را برای پیگیری مشخص کنند.

وی اضافه کرد: برای تحقق هدف کاشت یک میلیارد درخت طی ۴ سال نیازمند عزم همگانی هستیم و تمام مردم پای کار بیایند و انتظار داریم دولت و مجلس نیز پای کار این موضوع بیایند.

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در دوره جدید، تبلیغ رشد چندبرابری در حوزه داشته است، اظهار کرد: امروز شبکه عظیمی از مبلغین شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این ظرفیت در موضوعات مختلف ازجمله منابع طبیعی می‌تواند مورد بهره‌گیری قرار بگیرد، مطرح کرد: البته در گذشته نیز حوزویان به موضوع درخت‌کاری اهتمام داشتند ولی پس از عقد تفاهم‌نامه این حرکت استمرار پیدا می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha