یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه حوزه خواهران یزد

حوزه/ نشست همکاری دو جانبه حوزه علمیه خواهران استان یزد با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در زمینه کاشت درخت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام زارعی، مسئول نهاد رهبری در منابع طبیعی در نشست هماهنگی و همکاری حوزه علمیه خواهران استان یزد با اداره کل منابع طبیعی استان که روز گذشته با موضوع کاشت یک میلیارد درخت و با حضور مسئولین دو نهاد برگزار شد؛به تشریح این موضوع پرداخت.

حجت الاسلام زارعی اظهار داشت: با عنایت به اهمیت منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه عمومی در جامعه اسلامی، طرحی به عنوان کاشت یک میلیارد درخت در طی چهار سال در دستور کار اداره کل منابع طبیعی قرار گرفته است که ما با همکاری نهادها و ادارات مختلف سعی داریم در این زمینه مسیر تحقق این طرح را هموار کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از آن نهادهایی که می تواند در این زمینه کمک کار باشد حوزه های علمیه خواهران هستند که امیدواریم با رسیدن به یک تفاهم دو طرفه زمینه تحقق این مهم تا حدی به سرانجام برسد.

مسئول نهاد رهبری در منابع طبیعی، گفت: تهیه خاک، کود، گلدان، بذر و حتی نهال هایی که باید کاشت شود توسط منابع طبیعی تأمین خواهد شد و صرفا زمین و مکان مناسب و بحث آبیاری و نگهداری از آن نهال ها توسط طرف قرارداد انجام خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد هم در این نشست با خوشامدگویی به حجت الاسلام زارعی و همکارانشان در مدیریت استان، به بحث اهمیت کاشت درخت در روایات اشاره و بیان داشت: در روایات اسلامی در مورد کاشت درخت، اهمیت و جایگاه ویژه ای قائل شده است، به گونه ای که کاشت درخت را صدقه جاریه و به عنوان کار نیکو و حسنه نام می برد و تاکید زیادی در این زمینه نموده است.

وی تصریح کرد: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) بدین مضمون آمده است که اگر فردی نهالی را در دست داشته باشد و قیامت هم نزدیک باشد، چنانچه به قدر کاشتن آن فرصت باشد آن نهال را بکارد و از فرصت باقیمانده استفاده کند، چرا که همین کاشت نهال در قیامت برای انسان مفید خواهد بود و روایاتی داریم کسی که نهالی را کشت می کند تا زمانی که دیگران از آن استفاده می برند کسی که آن درخت را کاشته است در ثواب آن شریک خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: حوزه علمیه خواهران استان، هم از نظر تأمین زمین و مکان هایی که قابلیت کشت درخت دارد و هم در زمینه نیروی انسانی در جهت کاشت درخت دارای ظرفیت خوبی است و ما می توانیم در این زمینه در حد توان و امکانات خود همکاری های لازم در تحقق سیاست دولت محترم جهت کاشت یک میلیارد درخت در طول چهار سال را داشته باشیم، اگرچه بحث تأمین آب جهت آبیاری درختان، نیازمند تدبیر و همکاری منابع طبیعی است تا بشود در برخی مکان ها که با کمبود آب مواجه هستیم مشکل مرتفع شود که ان شاء الله با تفاهمی که صورت خواهد گرفت زمینه ای فراهم شود تا با کمک همدیگر گام های مؤثرتری در فضای سبز بیشتر و هوای پاک بهتری جهت خدمت به مردمان خوب استان برداشته شود.

در پایان این جلسه، پیش نویس تفاهم نامه با ۲۲ بند، تهیه شد تا در جلسه دیگر دو جانبه حوزه علمیه خواهران استان یزد و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد به امضای طرفین برسد و اقدامات لازم برای اجرا انجام شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha