دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اظهار کرد: امروز به واسطه بصیرت مردم، جمهوری اسلامی ایران در قله اقتدار است اما یک غبار اقتصادی و تورمی تمام این نقاط قوت را تحت‌الشعاع قرار داده. همه سران نظام با همه توان به دنبال تغییر این شرایط هستند و کارهایی مهمی هم صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، امروز در گرامیداشت حماسه ۹ دی در تالار مصلای امام خمینی(ره) تبریز گفت: شهید سلیمانی ۲۷ خرداد ۹۷ مصادف با روز عید فطر در مصلایی که شعر معروف صف اول خوانده شد، قرار شد برای ۲۴ تیر به همدان بیایند که یک هفته مانده اطلاع دادند امکان حضور ندارند و گفتیم تا نیایید برنامه را برگزار نمی‌کنیم که یک هفته بعد قرار شد ۵ مرداد در همدان باشند، همان جا شعار "ما ملت امام حسینم" در برنامه ایراد شد و پس از آن سخنرانی که هیمنه آمریکا را ریخت و در واقع کلید اصلی تحولات امروز غزه شد.

وی گفت: شهید سلیمانی تنها یک نظامی نبود بلکه دیپلمات و سیاستمدار و یک مکتب بود و هست و به واسطه معلم خود یعنی رهبری به این مرتبه رسید و در سال های آخر عمر پربارش تحت تربیت و نظر ویژه رهبری بود و به گونه ای تربیت شد که کلید حرکت های مهم منطقه پ‌ای را زد و فلسطین و غزه نمونه آن است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: سخن امام که گفتند راه قدس از کربلا می گذرد به این معنی است که تا قدس کربلایی نشود و رنگ کربلا نگیرد اتفاقی نخواهد افتاد و امروز این گونه شده است.

وی گفت: به گفته رهبری باید کلان‌نگر باشیم و موضوعات را جزیی نبینیم، جزیی‌نگری مهمترین ضعف و عدم تحلیل مهم‌ترین تهدید کشور ماست ،کلان‌نگری همراه با بصیرت نجات بخش خواهد بود.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: غزه امروز عاشوراست البته نه بخاطر شهدا بلکه به این خاطر که دنیا فهمید رمز امروز تحولات غزه اتصال به کربلا و مکتب عاشوراست که ظلم های ۷۵ ساله را جبران کرد و ما چقدر باید هزینه می‌کردیم که دنیا بفهمد مرکزیت انقلاب و مقاومت و نجات جهان ایران است و یا اینکه دروغ بسیاری از سردمداران و حکام برخی کشورها را برملا کنیم،چقدر باید تلاش می‌کردیم تا هر کس از راه می‌رسد یک سیلی به آمریکا بزند و هیمنه‌اش چنین فرو بریزد در نتیجه این حرکت‌ها آمریکا امروز در دنیا آبرویی ندارد.

وی تاکید کرد: هر حرکتی در هر گوشه دنیا علیه آمریکا رخ می‌دهد آنرا به ایران منتسب می‌کنند چون ما علم مبارزه با کفر را برافراشتیم و برای ایستادن در مقابل اسرائیل و آمریکا خون‌ها و شهدای بسیار دادیم و همین است که رهبری می گویند اسرائیل خسارات التیام ناپذیر خورده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: همه شهدای ما تنها برای یک هدف و آن هم پرآوازه شدن نام و مکتب اهل بیت(ع) و جهانی شدن مکتب آنان، جان و خون خود را نثار کردند و بخاطر خدا و اهل بیت ایستادگی کردند و رمز شهید خواندن آنها نیز همین است.

وی گفت: ما در حال حرکت سریع به سمت این هدف هستیم و در این مسیر که در حال رسیدن به قله هستیم،جنگ تن به تن می‌کنیم و این که صهیونیست‌ها به شکلی ذلیلانه برای شهادت سید "رضی موسوی" اقدام می‌کند نشانه همین جنگ تن به تن است.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: بصیرت مهمترین ویژگی شهید سلیمانی و یاران ایشان است و به گفته رهبری تقوا بدون بصیرت هیچ سودی ندارد و همین است که فیلسوفان و نظریه پردازان غرب آینده را متعلق به نیروی انسانی آگاه می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: انقلابی یعنی شهید سلیمانی که خواسته‌ و حرکت‌هایش فقط برای مردم و کشور بود و نه یک قدم از رهبری عقب می‌ماند و نه پیش می‌افتاد چون رهبری قله تمام عیار بصیرت است و بزرگان عالم در مقابل آنها زانو می زنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تاکید کرد: ۹ دی نشان داد عمق بصیرت رهبری به مانند یک اقیانوس است که برخاستن موج‌ها در اثر طوفان عظمت و بلندای آن را نشان می‌دهد و انقلاب ما مملو از امواجی نظیر ۹ دی است.

وی ادامه داد: در ایران میلیون‌ها جوان عاشق این انقلاب هستند که حاضرند جان خود را مانند شهید "حججی" فدا کنند و با این ویژگی کسی نمی‌تواند به آن آسیبی برساند اما باید مانند رهبری بیشتر به مردم بها دهیم و نوع تعاملات و ارتباط و برنامه‌ها به سمت حفظ مردم باشند.

حاجی‌بابایی گفت: باید با آنها صاف و شفاف حرف بزنیم و واقعیت مسائل را به آنها بگوییم که در این صورت خواهیم دید که مردم چقدر از ما جلوتر حرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: هر چند مانند همه مجموعه‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز برخی افراد ناصالح و ناپاک وجود دارد، اما بسیاری افراد صالح و پاک‌دست فعالیت می‌کنند البته شخصا معتقدم کسانی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت قبول می‌کنند حتی از مسیر حلال و درست هم نباید وارد فعالیت‌های اقتصادی شوند چون نگاه مردم در خصوص فعالیت اقتصادی مسئولان متفاوت است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اظهار کرد: امروز به واسطه بصیرت مردم، جمهوری اسلامی ایران در قله اقتدار است اما یک غبار اقتصادی و تورمی تمام این نقاط قوت را تحت‌الشعاع قرار داده اما همه سران نظام با همه توان به دنبال تغییر این شرایط هستند و کارهایی مهمی هم صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تبصره ۱۴ در لایحه بودجه مربوط به یارانه است که درآمدهای آن از محل درآمدهای نفتی از بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف این حوزه است و در بخش‌هایی چون قیمت نان، مایه‌التفاوت هزینه بنزین، یارانه دارو و نظایر آن محل هزینه‌کرد اعتبارات آن است.

حاجی‌بابایی گفت: سال قبل از طریق صادرات بنزین درآمدهای ارزی قابل توجهی داشتیم اما امسال نه تنها صادراتی نکردیم بلکه تا حدی بنزین نیز برای تامین نیاز داخلی وارد کردیم و این در شرایطی است که روزانه میلیون‌ها لیتر در مرزها قاچاق سوخت اتفاق می‌افتد.

وی گفت: بر این اساس جدول درآمد و هزینه‌های تبصره ۱۴ یارانه با کسری چند صد میلیاردی مواجه شده بود و وقتی برای جبران آن اوراق می‌فروشند، این اوراق را بانک‌ها بجای مردم می‌خرند که نتیجه آن می‌شود خلق پول و افزایش تورم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: در آینده نزدیک این شبح اقتصادی با اقدامات صورت گرفته در قالب‌هایی چون لایحه بودجه و برنامه هفتم از روی زندگی مردم رخت برخواهد بست هر چند فقط برای ساماندهی بحث بازنشستگان تنها ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است.

وی اضافه کرد: اما چون رهبر انقلاب بر لزوم کاهش فشار از روی زندگی مردم برداشته شود، همه امکانات و اقدامات کشور به این مسیر معطوف شده‌اند هر چند در این بین وجود برخی کاستی‌ها نیز اجتناب‌ناپذیر است.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: برای نمونه بخشی از اوراقی که هر ساله توسط دولت برای جبران کسری‌ها فروخته می‌شود، برای جبران بدهی‌های دولت قبل هزینه می‌شود اما این اقدامات با توجه به حساسیت‌های رهبر انقلاب نسبت به موضوع معیشت مردم به هر شکلی صورت می‌گیرد تا شاهد کاهش مشکلات مردم باشیم.

وی تصریح کرد: دولت برخی جاها در برابر اموری می‌ایستد و سیلی هم‌ می‌خورد اما چون به دنبال اصلاح ساختارهاست همه اینها را به جان می‌خرد.

نماینده مجلس گفت: از مردم بخاطر نمایش ابهت کشور و نظام به جهان سپاسگزاریم و پای این آرمان می‌ایستیم و از همه مسئولان انتظار داریم به حرمت حماسه‌ها و یوم‌الله‌ها چون ۹ دی که این مردم آنها را رقم زده‌اند، نوکر و خادم مردم باشند و رابطه خود را با آنها نزدیک‌تر کنند تا در کنار هم از وضعیت نامطلوب اقتصادی فعلی گذر کنیم و بدون شک پیروزی از آن مردم ایران و مظلومان فلسطین خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha