سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
رستم زاده

حوزه/ حجت الاسلام رستم زاده گفت: فعالیت های مجمع جوانان انقلابی ارومیه مسجد محور است و در این راستا از علمای پیشکسوت محله حسین آباد که سالهای متمادی در این محلات زحمت کشیده بودند تجلیل شد.

حجت الاسلام محمد مهدی رستم زاده در گفتگو با خبرگزاری حوزه در ارومیه با اشاره به فعالیت مجمع جوانان انقلابی ارومیه در فصل پاییز، اظهار داشت: فعالیت های مجمع جوانان انقلابی ارومیه مسجد محور است و مطالبه گری، تبیین، خدمت بی منت به مردم، کمک رسانی، تربیت نوجوانان، برگزاری مراسمات ملی و مذهبی و دعوت از مسئولین برای حل مشکلات ارومیه از مهم ترین فعالیت های مجمع جوانان انقلابی ارومیه است.

وی ادامه داد: تربیت نیرو یکی از نیازهای امروز جامعه است که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند؛ بر این اساس در مسجد یا زهرا (س) ارومیه کانون برادران و خواهران فعال هستند که بیش از ۱۰۰ نوجوان در حال تربیت هستند و هر هفته جلسات تربیتی، تفریحی، ورزشی و ...ویژه آن ها برگزار می شود.

دبیر مجمع جوانان انقلابی ارومیه خاطرنشان کرد: کانون شهید مطهری ارومیه بیش از این برای خواهران و برادران خدمات تربیتی و تفریحی ارائه می کرد و نوجوانان و جوانان ذیل این کانون تربیت می شدند، با توجه به ظرفیت های محله حسین آباد و مسجد یازهرا کانون " حضرت آمنه (س) " ویژه بانوان هم چندی قبل مجوز فعالیت گرفت که در حوزه بانوان و تربیت نوجوانان دختر فعالیت خواهد کرد و روزهای آتی با همکاری ستاد کانون های مساجد استان افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: در سالروز ولادت نبی مکرم اسلام ویژه برنامه تجلیل از روحانیون و علمای پیشکسوت محله حسین آباد به همت مجمع جوانان انقلابی ارومیه و با حضور امام جمعه قوشجی برگزار و از هفت عالم پیشکسوت محله تجلیل شد، همچنین در این مراسم از ابوالفضل پور نجف که مقام دوم مسابقات کشوری دانش آموزی مداحی را به دست آورده بود تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از ۷ روحانی و عالم پیشکسوت محله حسین آباد ارومیه

حجت الاسلام رستم زاده مطالبه گری از مسئولین با محوریت مساجد را یکی دیگر از رویکرد مجمع جوانان انقلابی ارومیه عنوان کرد و گفت: از اعضای شورای شهر، فرماندار، شهرداری و دیگر مسئولین و نمایندگان ارومیه به مسجد دعوت شده و مطالبه گری حل مشکلات محله از آن ها صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: همانگونه که از ضعف های مسئولین انتقاد می شود وظیفه داریم از نقاط قوت مسئولین نیز تقدیر کنیم و در این راستا از شورای شهر و شهردار ارومیه به دلیل توجه به مناطق حاشیه شهر و منطقه ۲ ارومیه و افتتاح زیرگذر خاتم الانبیاء و فرمانده کلانتری ۱۷ ارومیه به دلیل ایجاد نظم و امنیت پایدار در محله، در ویژه برنامه ای از سوی مجمع تجلیل به عمل آمد.

دبیر مجمع جوانان انقلابی ارومیه خاطرنشان کرد: در ایام فاطمیه نیز به رسم سال های قبل ویژه برنامه هایی در مسجد یازهرا برای عموم مردم برگزار شد، که ویژه برنامه عزاداری و سخنرانی برای بانوان به مدت بیست روز و عزاداری بعد از نماز مغرب عشاء ۲۱ روز و عزاداری برای عموم به مدت ۱۴ روز برگزار شد که پنج روز آخر آن با سفره احسان حضرت زهرا (س) همراه بود و در ۵ روز حدود ۲۴۰۰ غذای گرم به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در سفره اطعام فاطمی برای عزاداران توزیع شد.

تجلیل از ۷ روحانی و عالم پیشکسوت محله حسین آباد ارومیه


وی ادامه داد: در این مراسمات از نصایح اساتید حوزه علمیه آذربایجان غربی، نظیر حجج الاسلام محمدی، عباسعلی پور، چراغی و اساتید حوزه علمیه قم حجج الاسلام سید طاهر غفاری قره باغی، جواد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری و عبدالله جعفری نیز استفاده شد.

دبیر مجمع جوانان انقلابی ارومیه گفت: ایستگاه صلواتی پخش چای به مدت ۲۰ روز به همت جوانان محله حسین آباد و مسجد یازهرا (س) نیز در ورودی حسین آباد در ایام فاطمیه دایر بود.

وی ادامه داد: در ایام فاطمیه بیش ۱۲ جلسه روحانیون مجمع جوانان انقلابی ارومیه در مدارس حضور یافته و ضمن اقامه نماز به تبیین اهداف حضرت زهرا (س) پرداختند.

حجت الاسلام رستم زاده بیان داشت: در مناسبت های مختلف مجمع به نیازمندان محله کمک رسانی می کند و در شب چله نیز به همت خیرین و جوانان محله تعدادی بسته معیشتی میوه و تنقلات بسته بندی و بین نیازمندان محله توزیع شد.

تجلیل از ۷ روحانی و عالم پیشکسوت محله حسین آباد ارومیه

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha