دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ب

حوزه/ هنرمند کتیبه‌نگار و مجری طرح‌های گرافیکی در حرم اهل بیت(ع) گفت: هنر، بازوی جریان‌ساز فرهنگ و فرهنگ قدرت اصلی کشور است.

امیر تدیٌُن در حاشیه آیین اختتامیه دومین دوره رویداد شهید اردهال در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، در کاشان با اشاره به برگزاری این دوره از رویداد با محوریت کتیبه بر اساس نیازسنجی و ضرورت این موضوع، گفت: برگزاری رویداد فرهنگی هنری شهید اردهال بازوی کمکی در نشر و اشاعه فرهنگ دینی و ارزشی کاشان با موضوع شخصیت حضرت سلطان‌علی‌بن امام محمدباقر(ع) در قالب کتیبه است و علاوه بر این دستاوردهای پر خیر و برکتی برای شهرستان در سطح ملی و بین‌المللی دارد.

وی با ارزیابی مثبت و سازنده دستاوردهای ارزنده برگزاری رویداد شهید اردهال به‌ویژه تشکیل مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی در کاشان(سفیر) هم‌ردیف استان‌ها، افزود: رویداد شهید اردهال یک جریان فرهنگی است که در سطوح اجتماعی، اقتصادی و روانشناسی آثار و برکات زیادی از جمله هم‌افزایی هنرمندان بومی و غیربومی در فعالیت و رسالت اجتماعی آنها، ارتقای سطح هنری هنرمندان و تولید کتیبه و پرچم با مزیت اقتصادی آن و تحول معنوی دارد.

مسئول مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی در کاشان(سفیر) با تاکید بر اینکه رویداد شهید اردهال فقط یک نشست هم‌اندیشی و دورهمی آموزشی و کارگاهی نیست، اظهار داشت: این رویداد هنری به اندازه چند ترم دانشگاه برای شرکت کنندگان آن ارزشمند و دارای خروجی و کارکرد سازنده است.

تدیٌُن همچنین ارتقای کمی و کیفی سطح گرافیک کاشان، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی مستمر و مداوم را از برکت نخستین دوره رویداد شهید اردهال در این شهرستان دانست و اضافه کرد: وجوه زیادی از این رویداد مغفول مانده و ارزش این اقدام فرهنگی هنری آن گونه که باید و شاید دیده و شناخته نشده است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری کاشان هر سال همت مضاعف و تلاش وافری برای برگزاری رویداد شهید اردهال در تعامل با مسئولان شهرستان دارد، گفت: این رویداد جریان‌ساز و تاثیرگذار برای تحقق همه کارکردها و وجوه مغفول آن به شدت نیازمند حمایت مسئولان شهر به‌ویژه متولیان اجرایی و فرهنگی است.

دبیر علمی دومین دوره رویداد شهید اردهال در کاشان با یادآوری برکات معنوی حضور اساتید متواضع و متخلق به اخلاق حرفه‌ای که در علم و هنر خود هر کدام حرف برای گفتن دارد، اظهار داشت: استاد کریم عرب تهرانی هنرمند برجسته در کارگاه آموزشی این رویداد یک اعجوبه هنری کتیبه نویس است که کتیبه‌ای بزرگ را بدون مرحله پیش طرح و به صورت بداهه به زیبایی هر چه تمام روی پارچه اجرا کرد.

تدیٌُن که خود نیز از اساتید هنرمند جوان، متعهد و متبحر است، اعتقاد دارد که وی و هنرمندان شرکت کننده در رویداد شهید اردهال از اساتید بزرگ و متواضع این دوره درس اخلاق آموختند و سطح خودسازی و فرهنگی خود را افزایش دادند.

وی با تاکید بر اینکه تاثیرات و برکات مشاهده کتیبه‌های رویداد شهید اردهال در مجالس عزاداری و صحن و سرای حضرت سلطان‌علی‌بن امام محمد باقر(ع) از سوی جمعیت فراگیر این مجالس و اماکن مذهبی قابل احصا نیست، افزود: تجلّی دیگر رویداد شهید اردهال معرفی کاشان و این امامزاده لازم التعظیم در سطح ملی و بین‌المللی با مشاهده کتیبه‌ها علاوه بر تبلور هنر و هنرمندان منطقه فرهنگی و ولایی کاشان است.

به گفته وی مسئولان امر باید سطح و وزن عظیم این رویداد فرهنگی هنری را درک کنند تا بتوانند بیشتر حمایت کنند و اتفاقات بهتر را در سایر حوزه‌ها غیر از بخش گرافیک رقم بزنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha