یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه

حوزه/ رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: غرب ید طولانی در تحریف حقایق تاریخی به نفع خود دارد که نمونه این جعل تاریخی، تحریف حقیقت تحمیل قحطی جنگ جهانی اول به ملت ایران است که به تلف شدن نیمی از جمعیت کشور انجامید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام المسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه عصر یکشنبه ۱۰ دیماه در آیین بزرگداشت حماسه ۹ دی و چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در جمع مدیران، اساتید و طلاب غیرایرانی و ایرانی المصطفی در سخنانی اظهارکرد: همه ما باید قدردان خون شهیدان باشیم و با شناخت آرمان شهدا، راه پرافتخار آنان را ادامه دهیم.

وی همه شواهد در حوادث اخیر را بیانگر قرار داشتن جامعه بشری در یک مقطع حساس و تعیین کننده از تاریخ دانست و افزود: با مشاهده حوادث این سال‌ها، می‌توان به روشنی حساسیت شرایط گذر از یک مقطع مهم تاریخی را دریافت؛ هرچند قرار گرفتن در متن حادثه، شناخت همه جزئیات و ابعاد این گذار تاریخی را دشوار می‌کند.

رئیس جامعه المصطفی، منطقه غرب آسیا را از کلیدی‌ترین عناصر این گذار تاریخی و تمدنی دانست و ابرازکرد: این منطقه از گذشته تا عصر حاضر، مهم‌ترین و تعیین کننده‌ترین منطقه جغرافیای جهان بوده است. غرب آسیا از دیرباز خاستگاه مهم‌ترین تمدن‌های بزرگ بشری بوده و محل ظهور بزرگترین ادیان الهی و توحیدی به شمار می‌آید که امروز بیشترین پیروان را در جهان دارند. امروز نیز منطقه ما، محل تنازع و توجه بزرگترین قدرت‌های جهان و محملی برای شکل‌گیری تمدن جدید بشری است.

وی به تاریخچه آغاز درگیری غرب با منطقه غرب آسیا در جریان جنگ‌های صلیبی پرداخت و ادامه داد: پیش از جنگ‌های صلیبی، کشورهای غربی بیشتر درگیر نظام قبایلی و شرایط دوران قرون وسطی و به دور از پیشرفت‌های تمدنی بودند. حوادثی که به نام جنگ‌های صلیبی رخ داد از تلخ ترین وقایع تاریخ به شمار می‌آید که شاهد هجوم اقوام متعصب، جاهل و به دور از تمدن و فرهنگ در اروپا به بهانه حمایت از آیین مسیحیت به سرزمین‌هایی بودیم که پیروان ادیان ابراهیمی آزادانه و در کنار یکدیگر با آرامش و صلح زندگی می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: بیش از دویست سال درگیری خونین در قالب جنگ‌های صلیبی از سویی موجب فهم عقب ماندگی تمدنی غرب نسبت به خود شد و از سویی به گسست و تفرقه در تمدن اسلامی انجامید. غرب پس از جنگ‌های صلیبی دیگر به دنبال درگیری دینی و جنگ مقدس نبود، بلکه فتوحات سرزمینی و منفعت‌های استعماری را دنبال می‌کرد. برخی از تئوری پردازان تمدن جدید غربی همچون «جان لاک» که از آنان به عنوان پیشگامان حقوق بشر در جهان یاد می‌شود، خود از صاحبان اصلی شرکت‌های بزرگ تجارت بَرده بودند.

وی با اشاره به سوابق غرب در تحریف حقایق تاریخی به نفع خود، تصریح کرد: نمونه این جعل تاریخی، تحریف حقیقت تحمیل قحطی جنگ جهانی اول به ملت ایران است که به تلف شدن نیمی از جمعیت کشور انجامید؛ اما هیچ اثری از این جنایت در آثار ادبی و تاریخی یافت نمی‌شود. در قضایای اخیر منطقه نیز غرب تاریخ را به شکلی روایت می‌نماید که گویی درگیری میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی از وقایع ۷ اکتبر آغاز شده است. هرچند امروز رسانه‌های گروهی که به منظور تسلط صاحبان تمدن مادی بر افکار عمومی ایجاد شدند، به خواست خدا، تا حدودی حقایق را در برابر جامعه جهانی قرار داده‌اند.

رئیس جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: تمدن مادی سلطه‌جو از بدو تولد خود شروع به دست‌اندازی به سرزمین‌های دیگر کرد، برای نمونه با کشف قاره آمریکا، ده‌ها میلیون از بومیان ساکن در این سرزمین را مستقیماً به قتل رساندند و یا به گرسنگی و بدبختی کشاندند و سرزمین های آنان را تصاحب کردند.

وی ادامه داد: غرب آسیا و سرزمین های اسلامی تنها نقطه‌ای در جهان است که توان ایستادگی در برابر تمدن سلطه‌جوی مادی را دارد، بطوریکه فارغ از کیفیت دولت‌های حاکم بر سرزمین‌های اسلامی در آن دوره، تلاش برای متلاشی کردن این دولت‌های مسلمان در آثار تاریخی و سیاسی غرب به وفور وجود دارد. در جنگ جهانی اول، پیمانی میان انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها شکل گرفت تا امپراتوری عثمانی را متلاشی نمایند و سرزمین‌های آن را میان خود تقسیم نمایند. به محض شکست عثمانی، سرزمین‌های اسلامی قطعه قطعه شد و دست نشاندگان دولت‌های غربی به عنوان حکام این سرزمین‌ها گماشته شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: انگلیس طی بیانیه بالفور وعده تشکیل دولت در سرزمین موعود را به سران صهیونیست‌ها داد و سی سال پس از این بیانیه، کشور فلسطین به صهیونیست‌ها سپرده شد. غرب به خوبی آگاه است تمدن اسلامی تنها رقیب در برابر آن به شمار می‌آید و به همین دلیل امروز کشورهای استعماری برای حفظ پایگاه تمدنی خود در منطقه، از رژیم صهیونیستی حمایت همه جانبه می‌کنند.

وی جهان امروز را درگیر یک مواجهه تمدنی خواند و گفت: ما اکنون در پیچ تاریخی گذار از تمدن مادی به سوی تمدن جدید و نجات بخشی هستیم که پرچم آن بدست مسلمانان است. شهید سلیمانی و همرزمان ایشان نقش بزرگی در تحولات این منطقه حساس ایفا کردند. یکی از توطئه‌های غرب برای تثبیت جایگاه خود، ایجاد خاورمیانه جدید با محوریت رژیم اسرائیل است. این رژیم نماینده تمدن مادی غرب در برابر تمدن اسلامی می‌باشد.

رئیس جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی طرح تثبیت پایگاه استعمار در منطقه را با شکست نیروهای تکفیری و داعش برهم زد. در خاورمیانه جدید، مقاومت اسلامی نقش اصلی را ایفا می‌نماید. قطعاً حوادث مهمی در آینده نزدیک رقم خواهد خورد و معادلات جدیدی ایجاد خواهد شد و باید با توکل بر خدا از این دوره دشوار عبور کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، توفیقات شهید سلیمانی در منطقه را حاصل باور راستین او بر وعده‌های الهی دانست و تصریح کرد: باور قطعی ما این است که باطل رفتنی است و عالم به جبهه حق تعلق دارد و هیمنه پوشالی تمدن مادی در برابر اراده الهی، قدرت ایستادگی نخواهد داشت. شهدای جبهه مقاومت از جمله شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس و سید رضی موسوی، قهرمانان و نقش‌آفرینان اصلی این گذار تمدنی و مواجهه تاریخی هستند و ما خود را مدیون و قدردان این شهدای سرافراز می‌دانیم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha