دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بحرین

حوزه/ نشست هم اندیشی با عنوان"آیت الله النمر ، طرح بیداری امت" به مناسبت هشتمین سالگرد شهادت شهید فقیه آیت الله شیخ نمر باقر النمر (رحمت الله علیه) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بنیاد بین المللی شهید آیت الله النمر به مناسبت هشتمین سالگرد شهادت شهید آیت الله شیخ النمر نشست هم اندیشی با عنوان شهید آیت الله شیخ النمر، طرح بیداری امت را برگزار کرد.

در این نشست هم اندیشی که با تلاوت معطر آیاتی از قرآن کریم آغاز شد، جمعی از علما و اساتید از کشورهای عراق، سوریه، بحرین و فلسطین و همچنین جمعی از شخصیت ها، پژوهشگران و فعالان اندیشه و فرهنگ حضور داشتند. دکتر راشد الراشد فعال سیاسی بحرینی ضمن خیر مقدم به حاضرین به قرائت فاتحه و صلوات نثار روح شهدا بویژه رهبران اسلامی و شیخ النمر پرداخت.

در این نشست جمعی از علما، محققین و اساتید برجسته شرکت کننده به ارائه مقالات پژوهشی خود پرداختند که از جمله این علما و اندیشمندان lمی توان به شیخ یوسف النصیری (عراق)، دبیر کل علمای شورا عراق - رئیس شورای ملی مذاهب در عراق - هماهنگ کننده عمومی گردهمایی جهانی برای حمایت از گزینه مقاومت در عراق. شیخ عبدالله الصالح (بحرین)، معاون دبیر کل جامعه عمل اسلامی (امل) شیخ حسین کریمو (سوریه)، محقق اسلامی، دکتر محمد الغریفی (عراق)، رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آل البیت (ع)، شیخ هاشم ابوخمسین (عراق)، محقق و استاد دانشگاه آل البیت (علیه السلام). دکتر عبداللطیف الشائب (بحرین)، دبیرکل جنبش اسلامی خلاص. پروفسور محمد احمد حرب (فلسطین)، محقق اسلامی و مجاهد فلسطینی. آقای حسن قنبر (بحرین)، روزنامه نگار و فعال سیاسی اشاره کرد.

در پایان این نشست دکتر راشد الراشد از برادران و محققین شرکت کننده و برادران حاضر در این همایش علمی و فکری از مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام ) که در این مراسم حضور داشتند تشکر و قدردانی نمود.

همچنین کتاب این نشست هم اندیشی در سالهای گذشته و تقویم سال جدید ۲۰۲۴ میلادی که همگی با تصاویر شهید شیخ نمر باقر النمر (رضی الله عنه) مزین شده بود بین شرکت کنندگان توزیع شد. همچنین برادران حاضر در این نشست از محققان و پژوهشگران خواستند تا مطالب بهتری را برای چاپ کتابی مستقل برای انتشار با عنوان این نشست پر برکت علمی و فکری بنویسند تا به نفع و گسترش تمدن و اندیشه نهضت شیخ سیدالشهداء شیخ نمر باقر النمر (رضوان الله تعالی علیه) باشد.

شایان ذکر است که این همایش فکری به مناسبت هشتمین سالگرد شهید فقیه آیت الله شیخ نمر باقر النمر (رضوان الله تعالی علیه) دیروز دوشنبه ۱۸ جمادی الاخر ۱۴۴۵ هجری قمری اول ژانویه ۲۰۲۴ شمسی در سالن همایش های مجتمع بین المللی اهل بیت(علیهم السلام ) در قم مقدس برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha